Re: endometriose?nu zonder spelfouten ahum...
From: =?iso-8859-1?B?RXNt6WUgSGFuZWdyYWFm?= (anonymous@obgyn.net)
Sun Apr 30 14:57:17 2006
Hoi,
Ik ben helemaal geen arts, maar wle een endo-patient...Ik vind je klachten eerlijk gezegd helemaal niet klinken als endometriose..(al kun je van endometriose allerlei klachten hebben hoor). En dat je menstruatie weg blijft is bijvoorbeeld ook niet 'passend' bij endometriose.
Klinkt mij eerder als PCO in de oren, al weet ik daar het fijne niet van..
Kortom...je hebt helemaal niks aan mijn reactie, haha! Je kunt eventueel voor meer info over endometriose (en klachten en symptomen etc) kijken op www.endometriose.nl
Succes!
Groetjes Esmée
From: anonymous@obgyn.net Reply-To: anonymous@obgyn.net To: Multiple recipients of list VROUWENGEZONDHEID <anonymous@obgyn.net> Subject: Re: endometriose?nu zonder spelfouten ahum... Date: Sun, 30 Apr 2006 05:26:36 -0500 >At Sun, 30 Apr 2006, Talitha wrote: > > > >At Sat, wrote: > >> > >>Sinds twee maanden heb ik pijn in mijn onderbuik/bekken/onderrug. > >>Hierbij heb ik ook soms gelige afscheiding. Verder geen vieze geur, > >>slechts een 'metaal'achtig geur.. > >> > >>Historie: Ik heb sinds het stoppen met de pil geen menstruatie meer > >>gehad (vier jaar geleden), In de afgelopen vierjaar is er gedacht aan
de > >>oorzaken :gewichtsverlies en antidepressiva als potentiele veroorzakers. > >>Toen deze oorzaken uitgesloten waren, werd er (pas bij actieve > >>kinderwens) verder gekeken. Het zou waarschijnlijk PCO zijn aangezien > >>bij een vaginal echo mijn eierstokken wat gezwollen zouden zijn. Bij > >>een recente echoscopie bleek echter niets afwijkends te zien te zijn.. > >> > >>1 keer clomid kuur gehad (50 mg) met monitoren van de follikelgroei. > >>Follikels (18 en 21mm)uiteindelijk niet gesprongen en menstruatie na 65 > >>dagen opgewekt met provera.(bloeding is dus geweest)Sinds die tijd > >>echter pijn in onderrug en bekken.Bij aandrang van ontlasting wordt deze > >>pijn erger. Ten tijde van ontlasting ook (gelige)
afscheiding uit > >>schede. > >> > >>Er zijjn in totaal over de afgelopen 6 maanden wel 3 chlamydiatesten > >>gedaan en allerlei kweken en PID testen, allen negatief... OOk > >>afgelopen maand nog een 'ultrasound' gehad (in- en uitwending), ook geen > >>afwijkingen... > >> > >>Nu doorverwezen naar gyn die denkt aan endometriose (en een laparascopie > >>wilt doen wat vrij duur is hier in australie zonder private > >>healthfund(pas drie maanden hier in australie),maar aangezien ik > >>helemaal niet menstrueer op het moment, hoe kan ik dan endometriose > >>hebben?(terugvloeien menstruatieweefsel?)Wie heeft er ervaring met > >>soortgelijke klachten? > >>Kan het ondanks het geheel uitblijven van de menstruatie
toch > >>endometriose zijn? > >> > >>-- > >>lin > >> > >Beste Lin, > > > >Moeilijk verhaal hoor, zo van een afstandje (noem het maar afstand-JE > >haha). Maar inderdaad lijkt het me niet echt endometrioseklachten als > >je geen cyclus hebt. Want die plekjes bouwen slijmvlies op > >tegelijkertijd met je baarmoederslijmvlies. Maar hoe lang is het > >geleden dan je die Provera had geslikt? Want daarna begon het toch? > >Gelukkig zijn alle kweken negatief. Maar het zou natuurlijk ook een > >cyste kunnen zijn, al verwacht je dat ze die zouden zien met een echo. > >Raar hoor. Ik kan je niet wijzer maken. Ben wel heel benieuwd. Ik > >neem aan dat terug naar NL
geen optie is. Je zult daar wel werken enzo? > >Balen hoor, dat je dan niet thuis bent. > >Sterkte ermee! > > > >-- > >Talitha > > > >-- > >http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Talitha > >Dankzij uw gift kan dit forum blijven bestaan. > >Heeft een antwoord u dus geholpen, maak dan eens een bijdrage over op > >bankrekening 46.61.99.392 t.n.v. Stichting Eurydice te Wijdewormer (NL). > >Elke bijdrage, hoe klein ook, wordt enorm gewaardeerd !!! > > > >hoi talitha, > >nee, terug naar nederland geen optie., ben pas geemigreerd naar >Australie, maar is dus even een ander soort gang van zaken hier.. > >De gyn die ik hier bezocht heb, en dacht dat het endo was en
eigenlijk >laparascopie adviseerde, heeft me vanwege gerede twijfel een 100 mg kuur >clomid gegeven omdat er kans is op pco.(vanwege vermoeden gyn in NL) >Clomid (dubbele dosis) zou het dan misschien toch kickstarten. >Echter hier monitoren ze niet en dat vind ik ook weer een beetje eng.. >(hyperstimulatie?? > >provera was in Januari dit jaar. In februari ben ik geemigreerd, dus >heb ik de behandeling met clomid (was slechts eenmaal 50 mg)en de gyn >even stopgezet, totdat we gesetteld zouden zijn hier. Maar je, >ondertussen kreeg ik dus die pijnen. >Onderzoeken die ik in NL al had ondergaan (om te kijken waarom ik geen >ovulatie kreeg), heb ik inmiddels dus ook al hier in australie >gekregen.(dubbelop, mede doordat ik de pijnen heb). > >cyste hadden ze inderdaad moeten zien,
gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:40:00 2008
|
|