search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

gevolgen van een uitstrijkje?

From: Mirjam (anonymous@obgyn.net)
Sun Apr 30 05:46:33 2006

Vorig jaar oktober heb ik via de huisarts een uitstrijkje gehad wat niet goed was: uitslag pap 2. Ik kwam bij hem omdat ik graag zwanger wil raken maar een hele lange onregelmatige cyclus heb van 45/50 dagen. Hij verwees me door en ik kreeg clomid voorgeschreven, de maand erop raakte ik spontaan zwanger (was nog niet met clomid begonnen). Helaas kreeg ik een miskraam en een curettage 31-01-2006. Na 9 weken pas menstruatie en op aanraden van gynaecoloog met 1e kuur clomid begonnen, echo’s etc. gehad en nu afgesproken komende rondes geen controles: eerst eens een regelmatige cyclus krijgen. Zit nu weer op dag 1 maar heb nu dus een afspraak staan op 16 mei a.s. voor een uitstrijkje, dit moest n.a.v. van vorig jaar na een half jaar herhaald worden. Nu heb ik eens gehoord als je net zwanger bent geweest dit geen goed beeld geeft en ik ben dus het afgelopen half jaar zwanger geweest, dit was echter maar 10 weken. Heeft dit gevolgen voor het uitstrijkje? Ook heb ik vanwege antibiotica een vaginale infectie gehad; heeft dit nog effect op de uitslag van het uitstrijkje? Vorig jaar heb ik me namelijk nogal zorgen gemaakt omdat de uitlag niet goed was en ik ben hier weer bang voor. Om me misschien voor niets zorgen te maken en we hebben al heel wat stress meegemaakt de laatste tijd, vanwege de miskraam en het weer proberen zwanger te raken! Bovendien vind ik het zwanger raken momenteel belangrijker dan die uitslag van een uitstrijkje! Wel ik opvallend dat ik vorig jaar direct zwanger raakte na het maken van het uitstrijkje, heb ernaar gezocht en het schijnt vaker voor te komen dat men dan iets makkelijker zwanger raakt. Het ging echter niet goed, kan dat door het uitstrijkje komen? Wordt je baarmoederslijmvlies dan wat beschadigd? 16 mei is voor mij dus dag 16 van de cyclus en verwacht weer rond dag 19/20 mijn eisprong.

Heel wat vragen ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven en advies of ik het wel/niet moet laten doen. Alvast bedankt!

--
Groeten Mirjam

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:40:00 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com