search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Stoornis menstruatiecyclus nav pilgebruik

From: jag (anonymous@obgyn.net)
Sun Apr 30 05:11:39 2006

Hallo iedereen!

Ik heb een vraagje... Ik heb 5 jaar lang de pil (minulet) geslikt zonder problemen of nare bijwerkingen...Afgelopen zomer terwijl ik de pil slikte kreeg ik een tussenbloeding wat nooit eerder gebeurd was. Dat gebeurde altijd in de 3e week van de pil slikken dus ruim een week voordat ik echt ongesteld moest worden. Dat was soms 1 of 2 dagen. Toendertijd had ik veel stress dus ik dacht dat het daar wel door zou komen. Maar de maanden daarop het zelfde en stipt op de zelfde dag dat die spotting kwam. Dat werd langer ook dan 2 dagen dus ik ben maar naar de dokter gegaan. Omdat ik niet in Nederland meer woon maar in Turkije moest ik direct naar het ziekenhuis huisartsen hebben ze niet. De arts daar kon niet geloven dat ik al 5 jaar de pil gebruikte en nooit een aantal maanden gestopt was volgens hem moest dat elk jaar minstens 2 maanden. Ik had dat nog nooit gehoord van mijn huisarts en dat kon deze arts niet geloven want dat was hartstikke slecht zo. Hij zei dat daarom ik nu ook vroegtijdige bloedingen kreeg. Ik moest direct stoppen met de pil voor minstens 3 maanden. Ok zo gezegd zo gedaan. Maar wat een drama tot nu toe zeg...ben nu 6 maanden verder en er is geen touw meer aan vast te knopen wanneer ik ongesteld moet worden en wanneer niet. Eerst maanden heel de tijd te laat waardoor ik dacht dat ik zwanger was...Daarna was ik 3 weken lang ongesteld :S en toen dat voorbij was na 2.5 week werd ik weer ongesteld voor 1 dag! Het is niet prettig zo...want bij mijn periodes heb ik altijd migraine dus ik heb heel veel last ervan nu. Mijn arts wil me hier weer aan de pil hebben om het regelmaat er weer in te krijgen maar heb zoiets van ben er net vanaf doordat er problemen van kwamen en nu wil hij me er weer aan hebben !?

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Hoe is het opgelost? En waarom is het in Nederland niet bekent dat je per jaar minstens een aantal maanden moet stoppen? Overal lees ik online op nederlandse sites dat je nooit hoeft te stoppen. Hier in Turkije zijn artsen er woedend om...pilgebruik stimuleren ze maar voor je lichaam de best. Voorzichtig iedereen!!!

Hartelijke groeten

--
jag

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Dec 2 05:39:02 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com