search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Baarmoederslijmvlies verbranden en anticonceptie; ervaringen?

From: Linnepin (anonymous@obgyn.net)
Sat Apr 29 07:10:14 2006

Hoi allemaal,

Zoals het er nu naar uitziet zal over een maand mijn baarmoederslijmvlies weggebrand worden met de NovaSure-methode ivm dagelijks vloeien, nu al tien maanden.

Natuurlijk is er van alles geprobeerd om via een andere manier het vloeien tegen te gaan, maar tot nu toe heeft niets geholpen. Een alternatief is mijn baarmoeder verwijderen; maar hier zie ik heel erg tegen op en daarom kies ik waarschijnlijk voor het verbranden van het slijmvlies (zoals jullie lezen is de keuze nog niet gemaakt).

Mijn vraag is of er iemand is die hier ervaringen mee heeft en hoe het bevallen is. De ingreep zelf, de tijd daarna (herstel) en of het vloeien ook gestopt cq verminderd is.

Daarbij is mijn vraag of er iemand is die weet hoe het zit met anticonceptie daarna. Met even googlen kwam ik erachter dat na het heel gevaarlijk kan zijn als er na wegbranden van het slijmvlies toch een vruchtje in 'probeert' te nestelen omdat dan niet in het slijmvlies gebeurt maar in de spierwand. Levensgevaarlijk voor vrucht en moeder volgens de fabrikant.Volgens mijn gynaecoloog schrijft de fabrikant dit om zichzelf in te dekken en is het niet nodig om daarna nog anticonceptiemiddelen te gebruiken of me te steriliseren; nu is het een tijdje geleden dat hij deze methode heeft gebruikt (in het verleden wel heel vaak) en weet hij het niet helemaal zeker meer of dit zo is, maar hij vraagt het na.

Maar misschien is er hier iemand die er meer over weet? Zwanger worden is nooit een probleem geweest (zwanger blijven daarentegen...), maar het mag dus ook echt niet! Daarbij vind ik het echt een naar idee dat er bij wijze van spreken wel steeds een bevruchting kan plaatsvinden, maar dat het vruchtje zich niet kan innestelen (ik kan het niet laten deze te zien als potientele kindjes!).

Hopelijk hebben jullie wat antwoorden, alvast bedankt! Linda

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:56:58 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com