search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: draagmoederschap

From: maan (anonymous@obgyn.net)
Fri Apr 28 12:39:09 2006

Beste Kris,

Ik denk ook dat het niet kan, ook niet wanneer je een eigen embryo en een embryo van je vriendin tegelijkertijd teruggeplaatst wilt hebben. Ik denk dat de risico's te groot zullen zijn, en dat artsen die risico's niet zullen nemen. Een draagmoeder zal veel beschermender worden behandeld dan iemand die haar eigen kind draagt, en als jij een tweeling draagt, loop jij meer risico op hoge bloeddruk ed, en beide kindjes lopen het risico veel te vroeg geboren te worden, met alle gevaren van dien.

Wel heel heel lief van je dat je uberhaupt er over nadenkt voor je vriendin. Wat ik je wilde zeggen is dat ik laatst een hele mooie documentaire op TV zag, waarin 3 zussen samen een kindje kregen, de een was eiceldonatrice, de ander draagmoeder, en de derde de uiteindelijke moeder. Jammer genoeg heb ik alleen het laatste stuk gezien, maar wie weet wordt het ooit nog herhaald. Hier http://www.ncrv.nl/ncrv/home?nav=ihfbuCsHtGATUGkQvLhF kun je er over lezen, er is ook een link naar de pagina van de BBC, die het programma gemaakt heeft. Ik denk dat je het wel interessant zult vinden om te lezen.

Wie weet denk je later wel anders over je emotionele bezwaren, vooral als je eigen kinderwens hopelijk vervuld raakt, en wil je het toch aangaan, of er verder over nadenken. In dat geval zou ik een orienterend gesprek aanvragen in het VUMC, het enige ziekenhuis in Nederland die aan draagmoederschap meewerkt. Aan die afdeling is vast en zeker ook een maatschappelijk werkster verbonden, die veel ervaring heeft met de materie, en die je kan helpen je gevoelens en ideeen op een rijtje te zetten.

succes! maan

At Fri, 28 Apr 2006, kris wrote: >
>Mijn vraag is medisch van aard. Mijn vriendin kan geen kinderen
>krijgen, omdat haar baarmoeder niet goed functioneert. Zelf ben ik
>moeder van 2 kinderen en mijn man en ik hebben de wens om nog een kindje
>te krijgen. Hiernaast heb ik veel nagedacht om het kindje van mijn
>vriendin te dragen, maar emotioneel lijkt mij dit erg zwaar. Is er een
>mogelijkheid tot plaatsing van de bevruchte eicel van mijn vriendin via
>ivf in mijn baarmoeder, nadat ik zelf reeds zwanger ben geraakt? In dit
>geval zou ik dus mijn eigen en haar baby tegelijk dragen. Dit lijkt mij
>veel emotioneel minder zwaar, dan wanneer ik enkel haar baby draag.
>met vriendelijke groeten,
>Kris.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:40:00 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com