search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Kans op ersntige problemen met bloeddruk (pre-eclampsie, hellp) in 2e zwangerschap. Voor Rona.

From: Rona (anonymous@obgyn.net)
Fri Mar 31 03:40:59 2006

>----- Original Message -----
From: "Petra" <anonymous@obgyn.net> To: "Multiple recipients of list VROUWENGEZONDHEID" <vrouwengezondheid@dns.obgyn.net> Sent: Friday, March 31, 2006 10:09 AM Subject: Re: Kans op ersntige problemen met bloeddruk (pre-eclampsie, hellp) in 2e zwangerschap. Voor Rona.

> Hoi Rona,
>
> Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik zal me proberen te ontspannen,
> hoe moeilijk dit ook is.
>
> Maar ik ben eigenlijk zo bang voor PE en Hellp, omdat ik bang ben dat ik
> daar aan zal overlijden (zoals ik al zei, bang voor levensbedreigende
> situaties). Ik heb gehoord dat dit namelijk wel gebeurd. Hoe groot is
> de kans dat je eraan overlijdt? Kun je hier iets over zeggen? En de kans
> dat het kindje PE of Hellp niet overleeft?
>
> Ik weet dat ik veel te veel op de zaken vooruit loop, maar ik hoop, dat
> als deze kansen erg klein zijn, dat ik me er dan wat meer aan kan
> overgeven.
>
> Alvast bedankt!
>
> Groetjes, Petra
>

Joh, je denkt in ieder geval veel te negatief. Echt waar. Hoe groot de kans is kan ik niet zeggen. Misschien dat dr. v/d Slikke hierop wat meer statistische gegeven weet. Ik niet dus. Als je wel een PE of HELLP ontwikkeld en je bent onder controle in het ziekenhuis dan wordt je echt super in de gaten gehouden. Ik zelf werk op een OHC (obstetrische high care) en kom regelmatig in contact met zeer ernstig zieke patiënten met HELLP of PE. Deze dames worden ontzettend goed in de gaten gehouden. Bloed wordt vaak meerdere keren per dag gecontroleerd. De bloeddruk wordt automatisch gedaan vaak via een lijn direct in de slagader. Het kindje wordt ook middels ctg controle soms continue bewaakt. Als het niet meer gaat wordt er ingegrepen met een keizersnede. Je ziet er wordt echt goed gecontroleerd. Dit is ook de reden dat overlijden tijdens een zwangerschap of vlak er na haast niet meer voorkomt. Ik zeg er wel bij haast. Ik moet natuurlijk wel eerlijk zijn. Maar de kans op overlijden in het verkeer als je gewoon even lopend boodschappen gaat doen is vele malen groter. Ik blijf zeggen dat je moet relativeren. Ga anders een praten met je huisarts of gynaecoloog. Deze negatieve gedachten moet je echt proberen van je af te zetten. Dit gaat tenkoste van genieten van je zwangerschap en dan nog onnodig ook. Kom op meis probeer het van je af te zetten.

Gr Rona

http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Rona

Dankzij uw gift kan dit forum blijven bestaan. Heeft een antwoord u dus geholpen, maak dan eens een bijdrage over op bankrekening 46.61.99.392 t.n.v. Stichting Eurydice te Wijdewormer (NL). Elke bijdrage, hoe klein ook, wordt enorm gewaardeerd !!!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:39:27 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com