search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Grootte embryo

From: Saskia (anonymous@obgyn.net)
Fri Mar 31 01:46:44 2006

Ik had van de week ook al een berichtje geplaatst, maar heb na wat speurwerk toch nog wat vragen. Even kort de situatieschets:

15 feb eisprong gevoeld en bevestigd gezien door Persona met apparaat 28 feb positieve zwangerschapstest (27 s middags ook al een lichte 2e streep) 22 maart 1e echo, 7 weken zwanger, alleen een lege vruchtzak te zien 28 maart echo voor superzekerheid: ineens een vruchtje met hartactie van 6 weken en 4 dagen (6,5 mm) bij eigenlijk 7 weken en 6 dagen zwangerschap.

Nu mijn vraag: ik las in een boek dat 36 dagen na de bevruchting een eicel 6 mm zou moeten zijn. Ergens anders op dit forum las ik een bericht van iemand die bij een zwangerschap van 6 weken en 4 dagen een vruchtje had van 3,4 mm en dat dat normaal was. Ik heb even zitten tellen en vanaf 15 feb tot 28 maart was het dus 41 dagen na de bevruchting. Volgens het boek wat ik hier heb, zou het embryo met 40 dagen al 8 mm moeten zijn, dus zou het vanaf 36 dagen tot 40 dagen 2 mm gegroeid moeten zijn.

Maar hoe zit het nou echt? Is er ergens een website waar je de mm van zo'n embryo met het aantal dagen/weken kun zien? Ik maak me gewoon nog steeds ongerust over de termijn. Het kan echt absoluut niet dat de bevruchting pas op 24 feb is geweest, zoals mijn gyn beweert. Ik ben de hele tijd maar bang dat er toch iets niet in orde is en kan daardoor niet echt genieten. Wie weet of 6,5 mm inderdaad betekent dat je 6 weken en 4 dagen bent en wat kan er gebeurd zijn waardoor er 10 hele dagen "kwijt" zijn?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:39:27 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com