search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: afwijkende navelstreng bij echo, voor Cindy van Lisette

From: lisette (anonymous@obgyn.net)
Sun Feb 26 14:07:30 2006

Hallo Cindy, ik had in week 20 een echo waarbij de afwijking in de navelstreng werd geconstateerd door een arts-assistent. ik ben toen 2 weken later teruggekomen voor de uitgebreide echo, waarbij door een arts goed gekeken is naar inderdaad het hart, de nieren en de blaas. alles zag er net als bij jou normaal uit, en daarna hoefde ik niet meer terug te komen. aan het eind van mijn zwangerschap was de schatting dat ik een kleine, lichte baby zou krijgen en volgens de arts ZOU dat te maken kunnen hebben met de afwijking aan de navelstreng. maar dat hoeft niet, mijn vriendin had dezelfde diagnose, en haar kindje was zelfs aan de zware kant. uiteindelijk beviel ik eind november van een kerngezond meisje (inderdaad was ze licht, 2650 gram). als allerlaatste controle is er 2 weken na de geboorte een rontgenfoto gemaakt van de niertjes van mijn dochter. alles was oke. ook bij de betreffende vriendin kwam die laatste controle, dus het lijkt erop dat dat standaard is. ook bij haar was alles oke. wellicht zou je de gewichtskwestie en de laatste controle na de geboorte nog met je arts willen bespreken. een ietsje lang antwoord via deze site, maar ik hoop dat je hiermee volledig gerust bent. heel veel succes en het allerbeste! groet Lisette (nog altijd bezoek ik deze site, het heeft mij destijds af en toe zo prettig bijgestaan tijdens mijn zwangerschap!)

At Sun, 26 Feb 2006, anonymous@obgyn.net wrote: >
>Hoi Lisette, bij ons kindje is hetzelfde "probleem" geconstateerd. De
>gynaecoloog heeft uitgebreid gekeken en alles was goed zei hij (hartje
>was goed, twee niertjes aanwezig en een vol blaasje). Ik hoef niet meer
>terug te komen... Wat werd er bij de uitgebreide sreening gedaan???
>Groetjes Cindy
>
>--
>Cindy
>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:39:03 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com