search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

8 weken zwanger, goede echo gehad (7wk,4dgn), nu bloedverlies bij het afvegen

From: Klaartje (anonymous@obgyn.net)
Mon Jan 30 06:45:47 2006

Ik weet dat ik eigenlijk niet zoveel kanten op kan met mijn "probleem", maar ik wil het toch graag van me af schrijven.

Ik ben nu voor de 4e keer zwanger (ben 33 jaar), de vorige 3 keer eindigden in een miskraam (6, 9 & 8 weken). Nu ben ik 8 wk, 1dg zwanger en ik heb vorige week donderdag een goede echo gehad bij de gynacoloog. Ik had al met 6 weken wat bloedverlies gehad bij het afvegen, maar de arts doet dat af als zijnde het kind graaft zich in en raakt daar wel eens een bloedvaatje bij.

Mijn vorige drie miskramen begonnen allemaal met bloedverlies bij het afvegen wat verder ging in bloedverlies waarbij ik een maandverband nodig had tot krampen en het verliezen van het vruchtje. Jullie kunnen je voorstellen dat ik niet geloof in het verhaal dat het bij sommige vrouwen toch goed gaat ondanks het bloeden.

Uit een genenonderzoek blijkt dat mijn man en ik geen verhoogde kans hebben op een genetische afwijking bij het kind, dus dat is in zekere zin een goed teken.

Inmiddels ben ik zover dat ik geen teleurstelling meer kan verwerken, ik weet dat er ergere dingen in de wereld zijn maar op dit moment kan het voor mij niet erger dan dit. Ook heb ik (al voor deze zwangerschap) besloten dat dit de laatste kans is, gaat het mis dan stop ik ermee, ik kan het gewoon niet aan.

De huisarts vind me een zeur en ik moet me gewoon zwanger gedragen tot het tegendeel bewezen is. Jammer genoeg heeft het natuurlijk ook geen zin om hals over kop de gynacoloog te bellen voor een echo, want wat vandaag goed is kan morgen helemaal fout zijn (die ervaring heb ik dus al twee keer gehad).

Al met al weet ik niet zo goed waar ik met mijn gevoel naar toe moet. Niemand kan iets voor je doen en ik loop ondertussen maar met mijn narigheid. Ik ben ook erg moe en misselijk en kan daardoor maar halve dagen werken. De ARBO-dienst doet daar erg moeilijk over, ze geloven je gewoon niet. Het allerergste is misschien nog wel, dat alles straks toch voor niks is geweest.

Zijn er vrouwen die al eerder door deze hel zijn gegaan en er op een goede manier zijn uitgekomen? Ik zou het graag horen.

--
Klaartje

p.s. ben blij dat ik het even van me af heb kunnen schrijven.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:38:50 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com