search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Voor Rona: catheriseren updateje (beetje ot)

From: Rona (anonymous@obgyn.net)
Sat Jan 28 04:58:13 2006

>----- Original Message -----
From: "Linnepin" <anonymous@obgyn.net> To: "Multiple recipients of list VROUWENGEZONDHEID" <vrouwengezondheid@dns.obgyn.net> Sent: Saturday, January 28, 2006 9:54 AM Subject: Re: Voor Rona: catheriseren updateje (beetje ot)

> Hoi Rona,
>
> Dank voor je aanbod! Ik heb inderdaad nu al wat vragen, maar die gaan
> vnl over 'de techniek'. Weet je toevallig ook of er een urologisch
> forum is of mailinglijst of anderzins een plek waar je dit soort vragen
> kwijt kunt? (Dit forum is er natuurlijk niet echt de plek voor.)
> (Ik zou natuurlijk met het ziekenhuis moeten bellen; maar ben veel te
> bang dat ze me alsnog op willen nemen, terwijl het misschien nodig is of
> simpel op te lossen.)
> Overigens doen die Lofrics mij gelukkig geen pijn (ik vraag me wel eens
> af of niet alleen de spierkracht afneemt, maar ook de sensoriek...),
> maar vind ik ze gewoon superonhandig lang (ik kan nauwelijks goed in de
> pot 'mikken' ;-) ).
>
> Alvast bedankt weer!
> Groet, Linda
>

Ik ben even aan het zoek geweest voor je en kwam het volgende tegen. http://www.nvn.nl/forum/forum.asp?FORUM_ID=19

Verder niet echt veel. Dat je het ziekenhuis niet wilt bellen begrijp ik maar hou het wel goed in de gaten. Als je constant teveel urine in je blaas hebt zou je zelfs een reflux naar je nieren kunnen krijgen wat voor je nier echt niet bevorderlijk is. Ik denk dat je even geduld moet hebben tot je die kleine speedy's hebt. Wat je nu als tussen oplossing kan doen is je vinger op het uiteinde van de cath houden zodat het geen kliederboel wordt. Als de cath goed in je blaas zit dan je maatbeker eronder houden. Ook is het een idee wat ik wel eens deed als ik een klein potje had voor urine op te vangen voor onderzoek, zorgen dat de cath nog niet voorbij de sluitspier komt dan even opvoeren. Heb je ook alles goed onder controle. Zo doe ik het in het ziekenhuis ook als ik een beetje urine van een patiënt nodig heb. Groetjes Rona

http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Rona

Dankzij uw gift kan dit forum blijven bestaan. Heeft een antwoord u dus geholpen, maak dan eens een bijdrage over op bankrekening 46.61.99.392 t.n.v. Stichting Eurydice te Wijdewormer (NL). Elke bijdrage, hoe klein ook, wordt enorm gewaardeerd !!!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Sep 2 05:51:20 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com