search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Pijn door eierstok die tegen baarmoeder ligt.

From: Lieke (anonymous@obgyn.net)
Thu Dec 29 13:15:13 2005

Hallo Anna Er zijn volgens mij (!) 2 opties: het is een momentopname wat betekend dat je eierstok bij een volgende inwendige echo zich 'gewoon' weer ergens anders kan bevinden. Tenzij je al meerdere keren een echo hebt gehad en de eierstok telkens tegen je baarmoeder zit, dan kun je (denk ik!)aannemen dat deze daar dus 'vastzit' (verkleeft). En daar helpt geen massage tegen.

Ik heb precies hetzelfde. (door operaties is ook vast komen staan dat ik ernstige verklevingen in mijn hele buik...wat overigens bij jou natuurlijk helemaal niet het geval hoeft te zijn!) Het was al bekend dat mijn linker eierstok vastzat aan mijn darmen. Maar op een inwendige echo was te zien dat deze ook plotseling tegen mijn baarmoeder zat. Toen werd tegen mij gezegd dat dit inderdaad een momentopnmame was, en dat de eierstok nou eenmaal bewegelijk is (toch knap als deze al vastgeklemt zit tussen darmen hihi). Maar goed bij de volgende...en volgende...en volgende etc. echo's zat die eierstok daar nog steeds. Dus daarmee was wel duidelijk dat ie daar vast zat aan mijn baarmoeder.

Maar als ik het goed begrijp is bij jou al bij de eerste echo gezegd dat deze vast zat (?) da's denk ik wel een beetje voorbarig.

En of het je pijn kan verklaren.....blijkbaar wel. Tegen mij is dat nooit gezegd iniedergeval. Maar bij mij zijn er dan ook andere verklaringen die 'voor gaan' misschien. (ik heb endometriose)

Verklevingen in het algemeen kunnen overigens wel klachten veroorzaken. Maar daar is wel een soort van discussie over. En in het overgrote deel, heb ik begrepen, geven verklevingen (wonderbaarlijk genoeg) geen klachten.

Maar dat zou dus dan inderdaad je klachten kunnen verklaren...denk ik.

gr. Lieke

At Wed, 28 Dec 2005, Anna wrote: >
>>Weet je zeker dat het geen momentopname was?
>
>Nee, dat weet ik niet zeker, maar ik ben recentelijk voor de
>pijnklachten doorverwezen voor een inwendige echo. 'k Was bang voor een
>cyste, maar er waren geen afwijkingen aan mijn eierstokken te zien. Het
>enige dat ze kon vaststellen was dat mijn linkereierstok dus strak tegen
>mijn baarmoeder lag en dat dit voor de diepe pijn tijdens het vrijen zou
>kunnen zorgen.
>
>Enne... vasthechten hoeft wat mij betreft ook niet!
>
>--
>Anna
>

--
Lieke

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:52:53 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com