search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

vaginale bacterieele infectie en zwanger

From: Lena (anonymous@obgyn.net)
Thu Dec 29 05:57:05 2005

Hallo,

Anderhalve week geleden ging ik naar de huisarts met vaginale klachten zoals roodheid en erge jeuk tussen de schaamlippen, maar geen witte afscheiding. Bovendien ben ik nu 18 weken zwanger. De huisarts heeft me zonder te kijken canestentabletten voorgeschreven om in te brengen en een antischimmelcreme, ervan uit gaande dat het een candida betrof. Ik twijfelde daar zelf al erg aan aangezien ik de symptomen daarvan wel ken. De jeuk werd vervolgens ondragelijk en na een tweede bezoek en erg aandringen werd een kweek gemaakt. Door alle vertraging rond kerst ben ik nu anderhalve week verder en heb ik net gehoord dat de uitslag een bacterieele infectie is. Ik heb in de tussentijd zinkolie eropgedaan en dat heeft de jeuk grotendeels weggenomen, de roodheid lijkt ook minder, maar ik kan natuurlijk alleen beoordelen wat er tussen de schaamlippen gebeurd. Ik maak me nu erge zorgen: Is deze bacterie gevaarlijk voor de baby? Kan het zijn dat ik zo'n infectie zelf overwin, of blijft deze dan toch sluimerend aanwezig? Ik ben niet erg happig op een antibioticakuur op dit moment, vanwege de baby maar ook vanwege candidagevoeligheid die erdoor vergroot wordt. Wat moet ik doen?

--
Lena

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Sep 2 05:50:55 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com