search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

uitstrijkjes verwisseld

From: M.H. (anonymous@obgyn.net)
Wed Nov 30 15:31:24 2005

Geachte heer van der Slikke,

Enige weken terug kreeg ik van mijn huisarts de mededeling dat mijn uitstrijkje dat was gemaakt t.b.v. het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker, niet goed was. Er waren kwaadaardige cellen aangetroffen, PAP4. Het wees op een carcinoom in situ. Ik moest direct naar het ziekenhuis voor een lisexcisie. Dit is gebeurt en wat bleek, niet afwijkends te vinden in het afgenomen weefsel. De arts vermoedt een verwisseling van de uitstrijkjes. Een nieuw uitstrijkje is gemaakt en vandaag kreeg ik te horen, gewoon PAP1. Het materiaal van het eerste uitstrijkje is opgevraagd bij het lab in Leiden en moet nog binnen komen. Vervolgens zal het DNA vergeleken worden met mijn laatste uitstrijkje. Toch blijft het me niet lekker zitten. Tijdens de ingreep in het ziekenhuis hebben ze toch wat gezien lijkt mij. Er was veel weefsel weggehaald zei de behandelend arts. Ze stipten het aan met het azijnzuur en ik hoorde ze onderling praten over 'plekjes' die verwijderd moesten worden. Door dit zuur lichten de onrustige cellen toch op of begrijp ik dat nou verkeerd? Als er niks zat waarom is er dan zoveel weefsel verwijderd? Ik heb de arts die mij behandeld heeft niet meer gesproken na de ingreep. Misschien dat u mij verheldering geven over hoe dit werkt... Ik ben uiteraard wel opgelucht want ik was me rot geschrokken als alleenstaande moeder van 35 met twee kinderen. Mijn hele leven stond ineens op zijn kop. Ik ben opgelucht maar ook ontzettend boos om deze fout en alles wat ik daardoor voor niks heb moeten doormaken en daarbij mijn hele omgeving. Ik hoop dat u mij wat meer kan vertellen...

Met vriendelijke groet, M.H. Stomp

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:55:21 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com