search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: 14 weken, angst

From: Redactie (anonymous@obgyn.net)
Mon Oct 31 14:35:14 2005

Hoi Ingrid,

ik kan me je angst voor een deel voorstellen. Ook zie ik dat je heel veel beren op je weg ziet... en daardoor een hele kudde. Dat doet angst....

Enige zinnige wat ik zou kunnen zeggen waar je wat aan hebt is richting het zweverige (lees spiritueel) .... draai je angst om.... je mag het kindje TOCH bij je houden!!! Je had weeen.. het kindje zit er! Het ging er niet uit, het verliet je toch niet... kennelijk is dat niet de bedoeling. Je bent dus heel erg sterk!

Weet ook een beetje dat de hormonen je door je lijf gieren en dat je daardoor ook gevoeliger bent voor dit soort zaken. Ik ben nadat ik moeder ben geworden ook veel gevoeliger geworden.... kinderen zijn geweldig, maar brengen ook altijd zorgen met zich mee... en dat kan je zo belastend maken als je zelf wilt. Relativeren is dan het toverwoord. (altijd zorgen: als er iets is maak je je zorgen, is er niets maak je je ook zorgen, want je wilt dat zo houden...)

Hoe het uiteindelijk allemaal gaat worden weet ik niet. Dat kan niemand voorspellen. Maar probeer wat te relativeren. Ik snap dat de angst er is... maar probeer je er niet zo naar te leven. Je maakt het jezelf dan heel moeilijk.

Ik weet dat ik dit gemakkelijk opschrijf... maar trust me.... ik ben ergens anders geweest waar de zorgen en angsten vreselijk zijn.... dus ik denk een klein beetje te weten dat het mogelijk is je angsten en zorgen iets minder de overhand te laten zijn. Probeer het ukje in je te koesteren en probeer toch nog te genieten.

Heel veel succes en sterkte meis!

groetjes

Paula

-----Oorspronkelijk bericht----- Van: anonymous@obgyn.net [mailto:vrouwengezondheid@obgyn.net]Namens Ingrid Verzonden: maandag 31 oktober 2005 21:12 Aan: Multiple recipients of list VROUWENGEZONDHEID Onderwerp: 14 weken, angst

Ik ben haast 14 weken zwanger. Met 5 weken miniem bloedverlies, echo gekregen ivm eerdere miskraam. Niets te zien (wat natuurlijk kan zo vroeg). Tweede echo lege vruchtzak, derde echo wel een vruchtje met kloppend hartje maar t hartje klopte langzaam vond echoscopiste. De avond ervoor (twee weken na t bloedverlies denk ik) had ik echt weeen. We gingen er dus vanuit dat t kindje afgestoten zou worden. Vierde echo alles goed. Aanvankelijk pure blijdschap, maar nu word ik steeds banger. Want waarom bloedde ik? En waarom probeerde mijn lichaam het vruchtje uit te stoten? Ik ben nu zo bang dat t kind, op welke manier dan ook, gehandicapt is, dat t dus eigenlijk had moeten sterven toen. Heel mijn plezier in de zwangerschap is haast weg. De vk zegt dat t niets hoeft te betekenen. Dat begrijp ik opzich wel, maar ja, wat moet ze dan zeggen!?! Ze kan niet geruststellen, dus waarom ongeruster maken terwijl er niets zinnigs over te zeggen is? Niemand heeft een soortgelijke ervaring, dus daar put ik ook niets uit. Iedereen die dit soort weeen heeft, verliest t kind ook.... Iemand hier misschien iets zinnigs te zeggen hierover?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:54:54 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com