search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Twijfel over wat te doen in volgende cyclus/cycli

From: Petuut (anonymous@obgyn.net)
Mon Oct 31 07:48:20 2005

Hoi allemaal,

Even bij jullie afchecken.. Ik heb dus PCO, maar sinds vorig jaar (na het stoppen met de bortsvoeding in maart 2004) wel iedere maand een eisprong waarschijnlijk: mijn cycli waren rond de 35 dagen. In juli besloten we om voor een volgende zwangerschap te gaan, dus ben ik naar de gyn gegaan om mijn cyclus te laten beoordelen, want voor het zelfde geld had ik alleen maar een bloeding en geen ei, zou met PCO zomaar eens kunnen. Bloedonderzoek gehad waaruit een ovulatoire cyclus bleek (was de cyclus in oktober 2004). Maar als snel werd mijn cyclus weer langer dan 35 dagen en wilde mijn gyn dat ik weer aan de clomid ging. De 1e maand deed die prima zijn werk, de 2e niet meer. Toen wilde hij aan de puregon of ander spuitspul, maar daar was/ben ik niet aan toe, dus voor een second opinion naar een ander gegaan. Daar kom ik pas in februari terecht. Ben toen in januari ook met temperaturen begonnen. 1e tempmaand had ik pas rond dag 38 een eisprong, maar goed, WEL een ei! 2e Cyclus ei rond dag 23, 3e cyclus clomid geslikt (ik was inmiddels bij de andere gyn geweest) en weer op dag 23 mijn eisprong. Omdat met of zonder clomid geen verschil leek te maken (allebei op dag 23 een eisprong) zijn we verder gegaan zonder clomid. Resultaat: 4e cyclus ei op dag 21, 5e cyclus op dag 18 en die maand raakte ik zwanger. Helaas liep die uit op een e.u.g. waarbij mijn rechter eileider is verwijderd (samen met het vruchtje uiteraard) Sindsdien is mijn cyclus echt van het padje: de 1e cyclus na de e.u.g. had ik op dag 28 waarschijnlijk mijn eisprong, maar in mijn huidige was er op dag 40 nog geen eisprong geweest, dus heb ik vandaag mijn 5e tablet provera op en hoop ik op een snelle ontrekkingsbloeding en op herstel van mijn cyclus.

Wat is nu wijsheid? Is er een redelijke kans dat mijn cyclus zich weer zal herstellen en ik weer rond dag 20 een eigen eisprong zal krijgen? Of heeft de PCO weer dusdanig de kop opgestoken en zullen er 'grovere' maatregelen getroffen moeten worden? Op de echo's zaten weer allemaal kleine blaasjes. Gyn noteerde ook steeds 'pco' in het dossier. Ik (en mijn gyn met mij!) was juist zo blij dat mijn lijf het zelf deed. Ik ben sinds april dit jaar 10 kilo afgevallen en mijn gyn zei al: 'zie je, je lijf beloont je met eitjes!!' Ik heb overigens nog steeds een flink overgewicht, maar daar wordt aan gewerkt. Zou alleen metformine me al kunnen helpen, dus zonder clomid? Moet je daar insuline-resistent voor zijn, of werkt het ook bij niet-insuline-resistente personen? En wat is D-chiro-inositol? Daar heb ik op Freya iets over gelezen, maar kan er niet veel duidelijks over vinden (wat het nou is, hoe je dat zou kunnen nemen, waar het inzit..)

Ik hoop dat een van jullie hier een helder lichtje over kan laten schijnen. Groetjes, Petuut

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:54:54 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com