search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Lange cyclus : redenen?

From: Nena (anonymous@obgyn.net)
Mon Oct 31 06:41:22 2005

We zijn ondertussen al een tijdje aan het proberen om zwanger te raken van ons tweede. Bij mijn man is alles ok, maar zelf heb ik ontzettende lange cycli (36-41 dagen). Ik heb zeker een eisprong, wat ik uit mijn temperatuurcurve haal. Ik heb al een uitwendige echo gehad en daar leek ook alles ok. Mijn bloedwaarden (hormonale niveaus) zijn ook ok. Nu vroeg ik me af wat de redenen zijn van die lange cycli.

We hebben reeds een kindje. Daar had ik ook analoge problemen met mijn cyclus. Ik heb dan 14 dagen Duphaston moeten nemen om die cyclus dan toch op 28 dagen te krijgen en die cyclus was ik dan ook zwanger. Ik vraag me nog steeds af of dit de reden is van zwanger zijn of gewoon puur toeval. Kan de lange cyclus nu ook weer een reden zijn van niet zwanger raken? Ik heb niet veel zin om terug Duphaston te nemen, wil liever geen hormonen meer in mijn lijf. Zijn er andere mogelijkheden om mijn cyclus korter te krijgen. Kan het zijn dat je als vrouw gewoon natuurljik een aanleg hebt voor lange cycli, of is het eigenlijk niet normaal?

Je ziet, veel vragen en hopelijk veel antwoorden.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Sun Nov 2 05:38:29 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com