search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: mono mono tweeling

From: Rona (anonymous@obgyn.net)
Fri Sep 30 05:52:12 2005

>----- Original Message -----
From: "Maud" <anonymous@obgyn.net> To: "Multiple recipients of list VROUWENGEZONDHEID" <vrouwengezondheid@dns.obgyn.net> Sent: Friday, September 30, 2005 12:27 PM Subject: mono mono tweeling

> Na een ICSI behandeling ben ik inmiddels bijna 9 weken zwanger. In de
> afgelopen week heb ik een bloeding gehad en naar aanleiding daarvan een
> tweede echo. Bij die echo werd een monochoriale, monoamniotische
> zwangerschap geconstateerd. Bij een van de foetussen was een hartslag
> zichtbaar, bij de ander niet. Mijn vraag is of en welke gevolgen het
> afsterven van de tweede foetus voor de overblijvende foetus kan hebben.
>

Pffff jeetje is niet niks. Wat een tegenvaller denk ik. Ja wat voor gevolgen ik denk moeilijk te zeggen. Zat er veel verschil in het gewicht van de foetussen? Als dit zo is dan kan ik me voorstellen dat het geen invloed heeft op het andere kindje. Wat wel een probleem is nl. als een zwangerschap verder gevorderd is. Als een kindje van een MCMA overlijd dan overlijd soms het ander kindje ook. Maar bij deze termijn kun je er moeilijk iets van zeggen denk ik. Misschien heb je aan onderstaande link iets. http://europe.obgyn.net/nederland/patientenvoorlichting/meerlingen.htm Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt. Groetjes Rona

http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Rona

Dankzij uw gift kan dit forum blijven bestaan. Heeft een antwoord u dus geholpen, maak dan eens een bijdrage over op bankrekening 46.61.99.392 t.n.v. Stichting Eurydice te Wijdewormer (NL). Elke bijdrage, hoe klein ook, wordt enorm gewaardeerd !!!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Sep 2 05:49:25 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com