search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: cyste eierstok

From: Carolina (anonymous@obgyn.net)
Thu Sep 29 08:44:36 2005

Ik heb een vraag...

Ik ben 25. Ik woon niet in Nederland, maar zit wel met het gevoel dat ik hier niet geholpen kan worden met wat ik heb.

Vorig jaar (2004)werd er een echo bij me gedaan en er werd me verteld dat ik een cyste had bij mn rechter eierstok. Er moesten twee artsen naar kijken voordat ze me dit hebben gezegd. Later blijkt dat ze in de rapport naar mijn huisarts hadden geschreven dat mn rechter eierstok maar opgezwollen was.

Nu een jaar later, heb ik gedurende 2 weken een hevige vochtretentie gehad. Heb toen een bloedtest gedaan, en alles bleek perfect te zijn. De huisarts zei toen dat het misschien te maken had met mijn menstruatie. Na precies 2 weken kreeg ik mn menstruatie en dan voor alleen anderhalve dag, maar met ernstige pijn. En nu een week later, heb nogsteeds "menstruatiepijnen".

Volgens mij klopt dit allemaal niet. Terwijl mijn huisarts zegt dat dit allemaal logisch is. En dat mijn lichaam misschien teveel oestrogeen produceert. Hij weet ook al dat ik al jaren last heb van menstruatiepijnen en pijnlijke ovulaties en ook nog pijnlijke borsten. Hij had me toen maar de pil voorgeschreven, maar die hebben mij ook niet geholpen. Aan sex doe ik ook al niet veel omdat het vaak al te pijnlijk is. En dan nog zegt de huisarst dat het wel goed is. Ik moest hem letterlijk van de week uitschelden om zo een verwijsbrief te kunnen krijgen om een echo te gaan doen en om naar een gyneacoloog te kunnen gaan.

Natuurlijk moet ik nu ook nog wachten voordat ik aan de beurt ben, maar ondertussen krijg ik ook al een heleboel verhalen te horen. Het ergste ook nog is dat ik pas achter ben gekomen dat een nicht en een tante niet vruchtbaar zijn omdat ze een teveel aan oestrogeen hadden.

Kan iemand me aub vertellen wat ik moet doen? Wat dit allemaal is? Iets zeggen? Geruststellen misschien?

Zo... dat was een lange verhaal.. ik moest het wel in ieder geval even kwijt...

Bedankt!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:54:26 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com