search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: hyperstimulatie?

From: Cecile (anonymous@obgyn.net)
Wed Aug 31 15:34:18 2005

At Wed, 31 Aug 2005, ee wrote: >
>ik zit nu in de wachtfase maar voor de punctie hadik 24 foll.
>waarvan 22 goeie
>na de Terugplaatsing nog steeds last van een dikke opgeblazen buik
>is normaal,maar hoelang blijft dit nog aanhouden? en noemen ze dit dan
>een hyperstimu en wat kan ik eraan doen?
>
>bedankt,EE

Beste EE, Ik zal je eerst het verhaal van het Gele lichaam vertellen. De overgebleven verpakking van de eicel, de follikel, vult zich met bloed. De wandcellen ervan gaan zich vermeerderen. De follikel krijgt nu een andere naam en taak. Hij heet voortaan het gele lichaam en moet progesteron en oestrogeen produceren. Hij hoopt een beetje dat de eicel die hij uitgestoten heeft, bevrucht zal worden. Door middel van die hormonen laat hij de klieren in het slijmvlies van de baarmoeder harder groeien dan de rest van het slijmvlies. Die klieren gaan vervolgens slijm maken om te zorgen dat die eventueel bevruchte eicel in een keurige babykamer met heerlijk bed terechtkomt.

Als er geen zwangerschap ontstaat, geeft de baarmoeder dit door aan het gele lichaam. Het gele lichaam gaat dan langzaam te gronde. Hierdoor vermindert de productie van oestrogeen en progesteron. Dan volgt de menstruatie.

Omdat jij meerdere follikels had, vullen die zich allemaal met vocht en daar kun je behoorlijke last van hebben. Ze worden per stuk ongeveer zo groot als een druif. Kun je nagaan wat voor een ruimte dat in je buik inneemt. Daar zijn je eierstokken eigenlijk te klein voor en dan ga je inderdaad vocht lekken in je buikholte.

Gewoon rustig aan doen en veel drinken.

Als je per dag meer dan een kilo aankomt en/of je voelt je beroerd, neem dan contact op met het ziekenhuis. Over Overstimulatie lees dit maar eens: http://www.nvog.nl/files/11_ova_hyper_syn.pdf

Sterkte met wachten !!! Ik duim voor je dat het raak is !!!

--
Dankzij uw gift kan dit forum blijven bestaan.
Heeft een antwoord u dus geholpen, maak dan eens een bijdrage over op
bankrekening  46.61.99.392 t.n.v. Stichting Eurydice te Wijdewormer (NL).
Elke bijdrage, hoe klein ook, wordt enorm gewaardeerd !!!

Groeten, Cecile http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Cecile

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:54:04 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com