search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Nekplooimetingen

From: manon (anonymous@obgyn.net)
Wed Aug 31 11:17:07 2005

Beste Claudia,

Wil je het hier laten weten als je je uitslag binnen hebt? Als het nodig is, neem ik dan contact met je op via je e-mailadres.

Ik wil je wel graag van tevoren duidelijk maken, dat mocht je onverhoopt een slechte uitslag krijgen, ik op dit moment mezelf niet aan je kan aanbieden als klankbord en steun. Acht maanden nadat ik mijn zwangerschap heb afgebroken ben ik nogsteeds zo kapot en verdrietig, dat ik dat niet kan. Wel heb ik een aantal hele waardevolle adressen voor je, die ik zeker graag aan je doorgeef, mocht het aan de orde zijn.

Ik hoop natuurlijk het beste voor je! veel liefs

--
manon

At Mon, 22 Aug 2005, Claudia wrote: > >Beste Manon, > >ontzettend bedankt voor je waardevolle antwoord. Ik ga er zeker mee aan >de slag. Ik kan helaas behalve je hulpvraag over de beslissing geen >verhaal vinden in het archief. Als je eens tijd hebt, zou je het me dan >willen mailen? >Morgen is de Vruchtwaterpunctie, ik ben er erg nerveus over. Maar hou >me vast aan de 93% kans op goed nieuws. Wel denk ik dat ik naar de >zelfde beslissing neig als jij. > >Groetjes >Claudia > >At Wed, 17 Aug 2005, manon wrote: >> >>Beste Claudia, >> >>Ik denk dat je in deze situatie twee houdingen aan kunt nemen. De >>eerste is rustig afwachten tot je de uitslag van je vlokkentest binnen >>hebt. Je hebt zo'n 93% kans dat die uitslag goed is, dus misschien kun >>je daarop vertrouwen. Hoe je je voelt en besluit als de uitslag >>'slecht' is, kun je toch wellicht niet voorspellen. En als de uitslag >>'goed' is, heb je voor niks erg veel verdrietige verhalen gelezen waar >>je erg bang van werd. >> >>Een andere houding zou kunnen zijn zoveel mogelijk lezen, praten en >>informatie verzamelen. Je kunt nu immers nog vrij rustig nadenken over >>een voorlopig fictieve situatie. Mocht de uitslag 'slecht' zijn, heb je >>al gedachtenlijnen uitgezet, en je tijd goed gebruikt. >> >>Ikzelf heb na een nekplooimeting (die heel goed was), en een >>serumscreening en daaropvolgend een vruchtwaterpunctie gehoord dat mijn >>kindje Down syndroom had. Voor de uitslag heb ik enorm veel gelezen, en >>mijn ervaring is dat er een wereld van verschil is tussen de situatie >>voorstellen, of echt definitief weten. >>Ik heb na een zoektocht van een maand besloten mijn zwangerschap af te >>breken. In het archief kun je dat verhaal opzoeken, maar je moet zelf >>beslissen of je dat allemaal wel wilt lezen nu. Het is denk ik ook >>belangrijk dat je zo rustig mogelijk die vlokkentest ingaat. >> >>Mocht je je wel willen verdiepen en ervaringsverhalen lezen van vrouwen >>(en mannen) die voor prenatale diagnostiek kozen, kan ik je het boek >>"Als het maar gezond is" van journaliste Hellen Kooijman (ISBN 90 215 >>4297-8) aanraden. Dit boek gaat over de emotionele dilemma's waarmee >>ouders geconfronteerd worden na prenatale onderzoeken, en bevat veel >>ervaringsverhalen. >> >>Probeer jezelf niet te verliezen in angst, maar zoek een beetje rust en >>contact met je kindje. >>Ik hoop dat je wat hebt aan m'n 'info', en ik wens je veel sterkte >>dinsdag, ook met het wachten daarna! Ik hoop dat alles goed is! >> >>Liefs, >> >>-- >>manon >> >> At Wed, 17 Aug 2005, Claudia wrote: >>> >>>Ik hoop hier op meer ervaringsverhalen of wellicht tips; >>>Ik ben 38 en heb gisteren een nekplooimeting latenverrichten. De >>>uitslag was eerst 3mm en bij een 2e meting 3.1mm Nu gingen er in het >>>ziekenhuis meteen allemaal alarmbellen af en moet ik dinsdag voor een >>>vlokkentest naar het AMC. Dan volgen er 5-10 lange dagen van wachten. >>>De kans op een kindje met Down zou in mijn geval 1:14 zijn. Nu is alle >>>info op het i-net zo verwarrend, en wil ik eigenlijk van vrouwen zelf >>>weten hoe ze met de uitslag van de nekplooimeting zijn omgegaan. Wat >>>hun volgende stappen zijn. Hoe ze die ervaren hebben. Weet iemand een >>>forum van vrouwen die met deze situatie te maken hebben gehad? >>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:36:32 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com