search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: hulp gevraagd bij beslissing sectio of inleiden (onvolkomen stuit)

From: Hans van der Slikke (anonymous@obgyn.net)
Sun Jul 31 16:36:16 2005

Caroline,

ZOals je ziet zijn er enige reacties geweest op je probleemstelling. eigenlijk wordt je in een bepaalde richting geadvoiseerd. Zonder daaraan afbreuk te willen doen, wil ik er de nadruk op leggen dat deze beslissing alleen genomen kan worden door/met de behandelend gynaecoloog. Alle vragen die je stelt hoor je aan hem/haar te stellen. : de gyn kan aangeven waarom jouw kindje eerder geboren moet worden en wat gezien de omstandigheden de veiligste manier is. Veiligst voor kind maar OOK voor de moeder. Eén van de problemen daarbij is bijvoorbeeld de antistolling. Ik neem aan dat je inmiddels een heparine soort gebruikt? Maak een afspraak met je gyn, neem een vriendin of vertrouwenspersoon mee en zet je vragen op papier, bijvoorbeeld: 1. Wat is precies de reden dat het kindje eerder geboren moet worden? Is er sprake van te weinig vruchtwater? Hoe is de doppler? Als die allemaal, net als het CTG, goed zijn, waarom dan niet gewoon wachten? 2. Is bij mij het risico op loslaten van de placenta vergroot? 3. Kan het kindje niet gedraaid worden? Zo nee, waarom niet? 4. Hoe moet het verder met de antistolling? voor-tijdens en na de bevalling? 5. Kan ik bij een keizersnede spinale anethesie krijgen (ruggenprik)? >

Veel sterkte met je beslissing.

--
Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog
VU medisch centrum, Amsterdam.
http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Hans

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:50:18 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com