search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

proefschriften mbt 2x PAP3a, HPV bepalingen en vals positieve/negatieve uitslagen

From: vrouw (anonymous@obgyn.net)
Sun Jul 31 06:54:04 2005

In verband met uw reacties op mijn 2x PAP3a en mogelijkheden voor verdere behandeling, waarbij HPV-bepaling werd genoemd, ben ik verder gaan spitten naar informatie.

Ik kwam o.a. langs 2 proefschriften over dit onderwerp. Een van CD Zielinski, juli 2004, en een van N.Reesink-Peters, sept 2004. Naar aanleiding hiervan heb ik een vraag die niet helemaal hier thuis hoort, maar omdat uw mensen mogelijk wel deze proefschrift-schrijfsters/-vers begeleiden probeer ik toch of u misschien een antwoord kunt geven. Als ik met deze vragen te ver buiten het doel van dit forum schiet, mag u ook het door mij opgegeven e-mail adres gebruiken. En als ik iets voor u terug kan doen mag u het ook zeggen.

Grote vraag van mij, aangezien ik niet academisch geschoold ben: Is wat onderzocht wordt in deze proefschriften, of liever gezegd: zijn de (aannames en) conclusies hieruit geaccepteerde wetenschappelijke kennis ? Of nog anders: zijn de (aannames en) conclusies als WAAR geaccepteerd, of valt er nog aan af te dingen ?

bv als er in een proefschrift staat "Omdat baarmoederhalskanker en zijn voorlopers door de hrHPV veroorzaakt worden" mag ik dan aan nemen dat dit gegeven VAST staat ?

Of bv " Er zijn bijvoorbeeld meerdere soorten baarmoederhalskanker die alleen onder de microscoop van elkaar gescheiden kunnen worden. Hiervan zijn het plaveiselcelcarcinoom (+/- 75%) en het adenocarcinoom (15-20%) de twee meest voorkomende. Hoewel het uitstrijkje heel geschikt is voor het opsporen van de (voorstadia van) plaveiselcelcarcinoom, lukt het niet zo goed de (voorstadia van) adenocarcinomen op te detecteren."

Of nog een andere in mijn situatie belangrijke: "CIN afwijkingen kunnen in regressie gaan, persisteren of progressie tot (microinvasief) carcinoom vertonen. De meeste CIN I afwijkingen gaan in regressie, terwijl op de lange termijn 12% tot 40% van de CIN II/III afwijkingen plaveiselcelcarcinoom van de cervix zal worden." : Zijn dit feiten, in de medische wereld als WAAR geaccepteerd ?

Werkt dat zo met proefschriften, of zijn dat meer Experimenten-waarvan-de-geldigheid-misschien-bijvoorbeeld-nog-meerdere-malen-door-anderen-bevestigd-moet-worden ?

Nogmaals: Als ik met deze vragen te ver buiten het doel van dit forum schiet, mag u ook het door mij opgegeven e-mail adres gebruiken. En als ik iets voor u terug kan doen mag u het ook zeggen.

Met vriendelijke groet,

LK

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:53:38 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com