search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

hoe groot is de kans op een vals negatieve uitslag uitstrijkje

From: anonymous@obgyn.net
Wed Jun 29 14:48:34 2005

in 2002 is een aan de hand van een uitstrijkje in het kader van het bevolkingsonderzoek gebleken dat er sprake was van een pap3b.vervolgens is hier aktie op ondernomen in de vorm van een kolposcopie, biopten en aan de hand van onderzoek daarvan een ablatio. na het eerste controleuitstrijkje bleek weer sprake van CIN III (maart 2003). naar aanleiding hiervan is wederom een koposkopie en biopt toegepast. wederom werd CIN III bevestigd waarop een tweede ablatio is toegepast. vervolgens waren de uitslagen van de uitstrijkjes negatief. onlangs (mei 2005 uistlag juni 2005) is het laatste uitstrijkje gedaan en deze uitslag bleek wederom (gelukkig) negatief. Nu heb ik echter sinds twee weken klachten rechts in de onderbuik (gevoeligheid lokaal niet diffuus) en is er onregelmatig sprake van gekleurde afscheiding. Nu maak ik mij toch enige zorgen. wellicht hebben deze klachten niets te maken met de historie CINIII, maar ik heb toch een afspraak gemaakt met mijn huisarts. Nu is bij mij toch de vraag gerezen hoe groot is de kans op vals negatieve uitlagen bij de monstername en analyse van een uitstrijkje bij histologisch onderzoek? De monstername is verricht met behulp van een borsteltje, waarbij het borsteltje in het geheel naar het lab wordt gestuurd (volgens mijn eigen waarneming als patient). Met dank voor de te nemen moeite,

Met vriendelijke groet,

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:35:37 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com