search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: prednison tijdens zwangerschap

From: anonymous@obgyn.net
Tue Jun 28 08:27:06 2005

Beste Simone,

Ik heb in mijn beide zwangerschappen prednison moeten gebruiken vanwege reuma. Zonder kon ik helaas niet, maar de risico's voor het kind schijnen beperkt te zijn. Uiteraard wordt dit afgezet tegen de ernst van de kwaal, want als je zonder kunt, dan natuurlijk niet gebruiken. Daarnaast is natuurlijk ook de hoogte van de dosering en de duur van belang, maar begeleid door een goede gynaecoloog schijnen de risico's minimaal (ik ben begeleid door gynaecoloog dr. Wouters in het VUmc te Amsterdam). Ik kan en wil geen uitspraken doen over jouw persoonlijke situatie, want die kan ik niet beoordelen. Wel wil ik jou graag laten weten dat ik uit beide zwangerschappen 2 kerngezonde kindjes heb gekregen. Ik gebruikte prednison al jaren onafgebroken, dus niet alleen een beperkte periode tijdens de zwangerschap, maar de gehele zwangerschap door en heb de dosering afgebouwd tot 7,5 mg per dag. Ook ken ik meerdere vrouwen met gezonde kids na prednisongebruik in de zwangerschap. De risico's beschreven in de literatuur zijn vooral gebaseerd op dierproeven waarbij de relevante voor de mens gering schijnt te zijn en al zou die er al wel zijn, zijn de risico's beheersbaar (in dierproeven: gespleten gehemelte). Maar natuurlijk blijft, heb je een keuze: niet gebruiken. Heb je niet echt een keuze: er zijn vele gezonde kinderen geboren na prednisongebruik in de zwangerschap. Veel succus!

Moeder van 2 gezonde kids

At Thu, 23 Jun 2005, simone wrote: >
>At Wed, 22 Jun 2005, simone wrote:
>>
>>ik heb vernomen dat prednison heel goed werkt wanneer je last hebt van
>>extreme hyperemesis gravidarum.(zwangerschapsbraken)
>>er zijn al verschillende vrouwen die dit medicijn gebruikt hebben en de
>>zwangerschap goed zijn doorgekomen.
>>wie weet er meer over en is het echt niet schadelijk voor het kindje?
>>
>>groetjes Simone
>
>ik had gehoopt op een reactie??
>
>ik ben erg benieuwd of iemand mij iets verder kan helpen?
>
>Groetjes Simone

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:49:54 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com