search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: iui of niet ?

From: ikke (anonymous@obgyn.net)
Tue Jun 28 02:31:20 2005

At Tue, 28 Jun 2005, anonymous@obgyn.net wrote: >
>hallo,
>Na twee jaar proberen voor een tweede kindje gaan we dus beginnen mete
>iui. Ik was in eerste instantie enthousiast maar na wat lezen op
>internet zie ik dat de kansen toch vrij klein zijn met iui (freya zegt 1
>op de 10 behandelingen). Kan iemand van julie mij zeggen of als je
>reeds een kindje met clomid maar zonder iui gekregen hebt, de kans via
>iui zwanger te raken een beetje groter is dan wanneer je nog nooit
>zwanger bent geweest? Ik aarzel of ik dit hele traject wel door wil
>maken Hier in Frankrijk kun je slechts 6iui doen. Ik twijfel en baal.
>Een positieve instelling zou misschien beter zijn om dit te laten slagen
>maar elke dag geloof ik minder erin. Hebben jullie nog positieve
>verhalen en wat kunnen jullie me vertellen over slagingskansen bij een
>negatieve samenlevingstest en een lichte teratospermie.
>bedankt, Nijntje

Hai!

eerst het goede nieuws, ik ben zwanger van de 1e iui!

in ned. is het aantal iui's zeer persoonlijk...-van 0 tot wel 11 keer--- is het sperma zeer slecht dan is iui soms niet eens een optie en krijg je gelijk ivf/icsi...DUS..een opsteker... je hebt -redelijke- goede kansen, anders bieden ze je de behandeling niet eens aan.

die 10% klopt als gemiddelde over alle leeftijden en alle problemen ---het ligt erg aan de reden van onvruchtbaarheid...die zijn zeer divers. elke iui word dan ook anders/individueel aangepakt, en ik lees dat jij clomid krijgt. heeft dat een medische reden? al naar de reden wijzigen je kansen. dat je al een zwanger bent geweest verhoogt niet zozeer je kansen, maar je lijf weet dan wel beter wat te doen...

zonder enige medische problemen, dus compleet gezond ligt de zwangerschapskans ook maar rond de 20% en neemt af naarmate je ouder wordt. 80% vd bevruchtingen wordt geen zwangerschap, en raak je wel zwanger dan heb je nog 15% kans op een miskraam....

het is en blijft de loterij van het leven.....een wondertje, een kado....

een negatieve samenlevingstest is niet zoveel zeggend als het 1maal is gedaan. -dat was bij ons ook-....de timing en de manier van testen is erg! belangrijk. de 2e was perfect bij ons, doordat ik toen wel goed vruchtbaar was. als ie wel op het goede moment is gedaan -goed slijm- en hij was negatief, dan is dat een zeer goede reden voor iui. de zaadjes hoeven dan niet zo'n waanzinnig gevecht te leveren om tot in de eileiders-baarmoeder te geraken.

verder heb je het over een lichte teratospermi. ik ben geen arts, ik heb geen idee wat dat inhoud, maar nogmaals, als het zaad echt niet goed genoeg zou zijn zouden ze je geen iui aanbieden.

iui is lichamelijk niet zwaar. clomid geeft relatief weinig bijwerkingen -tov ivf medicijnen-. verder moet je een paar keer een inwendige echo, die compleet pijnloos is. je krijgt pregnyl ingespoten om de eisprong te optimaliseren - ook heel goed te doen- en de iui zelf weer compleet pijnloos.

mijn man's zaad was perfect, en toch lukte het niet. wij hebben iui gezien als een kadootje, een kans die de natuur ons niet geeft. we hebben lopen grappen en grollen tijdens de bezoekjes en zijn ontzettend ontspannen de wachtweken ingegaan...he, het lukte toch al niet, dus wie weet wat dit ons brengt...lekker veel afleiding gezocht, leuke dingen gedaan en me ''overgegeven''...geen negatieve gedachten, geen valse hoop, maar gewoon lekker relaxed genoten van de kans...en zie....nu ben ik al weer 10 weken zwanger.

de emtionele impact kan groot zijn, maar dat heb je zelf ook wel enigszins in de hand. kies positieve gedachten, dan heb je de helft al gewonnen.

ik wil Absoluut NIET zeggen dat je jezelf zwanger kan denken, of dat je niet zwanger raakt omdat je er teveel mee bezig bent...ik heb 12 jaar gehoopt op een zwangerschap en ik heb -ook- al die onzin naar mn hoofd gehad.

het lukt, of het lukt niet...

jij kiest zelf hoever je gaat, maar je zult zien, straks als de eerste schrik en boosheid voorbij is, dan verschuiven je grenzen.

laat alles maar eens lekker zakken, praat erover en laat je goed informeren.

kijk eens op http://www.ivf-site.nl/forum, daar is een forum voor iui-ivf-isci, meiden die uitbehandeld zijn, en meiden die net als jij aan het begin staan van de medische malle molen....

je kan daar al je vragen stellen en heeeeeel veel steun verwachten!

succes he!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Dec 2 05:34:20 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com