search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

hysterosalpingografie aanvragen?

From: Ilse (anonymous@obgyn.net)
Sun Feb 27 13:23:22 2005

Ik ben onder behandeling van een ziekenhuis in Amsterdam na enige onderzoeken is gebleken dat ik PCOS heb. Inmiddels heb ik twee kuren met Clomid gehad, helaas zonder het gewenste resultaat (1 x uitblijven eisprong en 1 x met eisprong).Over de te volgend procedures van het ziekenhuis en mijn rechten als patient heb ik een aantal vragen:

In literatuur (ook van andere ziekenhuizen) wordt vaak geschreven dat er maximaal 6 kuren clomid gegeven worden. In het ziekenhuis waar ik behandeld word, gaan ze door tot 12 kuren? In hoeverre kan ik na 6 kuren vragen over te gaan op een andere behandelmethode?

Tevens heb ik begrepen dat in sommige ziekenhuizen voor wordt gekozen om tussentijdse echo's te maken om vast te stellen of er een eitje rijpt en op 'springen' staat. In hoeverre heb ik hier ook recht op?

Ik reageer vrij heftig op de Clomid kuren (stemmingswisselingen)en wil daarom graag weten of ik de pillen niet voor niks slik en of mijn eileides open zijn. Kan ik een hysterosalpingografie aanvragen?

Welke rechten heb ik als patient en kan bovenstaande mij geweigerd worden? Zo ja, heeft een second opinion bij een ander ziekenhuis zin?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:48:12 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com