search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Afwijkende baarmoeder? Binnenkort hysteroscopie

From: Jol (anonymous@obgyn.net)
Mon Jan 31 03:53:56 2005

Twee weken geleden heb ik deze vraag ook gesteld, maar helaas nog geen antwoord ontvangen. Nu dus een tweede poging.

Vorig jaar heb ik bij 14 weken en daarna bij 18 weken een miskraam/doodgeboorte gehad. Uit onderzoeken is gebleken dat beide keren het kindje gezond was en dat van infecties bij/via mij geen sprake was. Beide keren ook liet de placenta zich moeizaam verwijderen; de eerste keer ben ik gecuretteerd, de tweede keer is de placenta manueel verwijderd. De gyn vermoedt nu dat het aan de baarmoeder ligt en binnenkort wordt mijn baarmoeder onderzocht middels een hysteroscopie. Op basis van dat onderzoek kan hij een advies uitbrengen of het verstandig is om nog eens zwanger te worden gezien het risico op herhaling. Mijn vraag dus: Hoe groot is de kans dat mijn baarmoeder echt afwijkend is en wat zou er dan aan de hand kunnen zijn? Waar moeten we rekening mee houden? Is een zwangerschap dan echt uitgesloten? Misschien wel belangrijk om te weten dat we al 2 gezonde kinderen hebben en dat die beide zwangerschappen in 1 keer goed zijn gegaan. Kan mijn baarmoeder in de loop der tijd zo veranderd zijn dat het nu al 2 keer is misgegaan? Heeft het met leeftijd te maken (ben bijna 40)? En als er iets gevonden wordt, is een goede zwangerschap dan toch nog mogelijk, eventueel na een operatieve ingreep?

Alvast bedankt, Jol

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Nov 10 17:52:22 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com