Kun je kiezen voor een geplande keizersnee?
From: Everdien (anonymous@obgyn.net)
Sun Oct 31 11:47:18 2004
Ik ben bijna vier jaar geleden bevallen van een zoon. Na 42 weken is de bevalling ingeleid, maar na 15 uur weeen had ik slechts 6 centimeter ontsluiting en viel de hartslag van ons zoontje weg. Ik ben toen binnen een half uur van een zoon bevallen. Zijn maag en longen zaten vol vruchtwater en moesten worden leeggezogen. Na een week in de couveuse ging het gelukkig weer heel goed met hem en mocht hij mee naar huis. Op dit moment ben ik 32 weken zwanger en ik zie erg tegen de bevalling op. Ik heb lange tijd emotionele problemen gehad, omdat ik tijdens de bevalling dacht dat ons zoontje was overleden in mijn buik. Het liefst zou ik nu een geplande keizersnee krijgen, zeker ook omdat ik begrijp uit publicaties dat de kans op complicaties - na een keizersnee - wel tien keer zo groot is als in andere gevallen. Maar heb je in NL als vrouw het recht om een keizersnee te krijgen? Ik heb volgende week een afspraak met de gyneacoloog om hierover te praten en dan wil ik graag weten wat mijn eventuele rechten zijn en natuurlijk wat de eventuele risico's voor de baby zijn bij een geplande keizersnee. Ik hoop dat iemand mij hier het eea over kan vertellen.
--
Everdien Brinkhuis
gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:32:39 2008
|
|