search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Vraag voor mijn zus: Elke 2 weken ongesteld ondanks pil en veel menstruatiepijn

From: Linda (anonymous@obgyn.net)
Thu Sep 30 13:27:05 2004

Ik heb een vraag voor mijn zus.

Mijn zus is 33 jaar en al jaren aan de pil, doordat ze een persoonlijkheidsstoornis heeft (borderline) heeft ze meer dan een half jaar de pil doorgeslikt, dit omdat ze hele erge last kreeg van stemmingswisselingen en depressive buien in haar stopweek. Op een gegeven moment werd ze toch ongesteld ondanks dat ze pil door bleef slikken, geen normale menstruatie maar heel dik bruin bloed wat een week aanhield. Sindsdien blijft ze iedere 2 weken ongesteld (ondanks dat ze nu een stopweek houd en op een andere pil is overgestapt op aanraden van de huisarts). Iedere 2 weken standaard is ze een week ongesteld, dus een week niet, een week wel ongesteld, een week niet, een week wel etc. Ze heeft dan ook erge last van buikpijn en andere PMS verschijnselen en de bloeding (het blijft dat bruine dikke bloed) komt gewoon dwars door de pil heen. Van de huisarts moest ze eerst maar eens een half jaar de nieuwe pil proberen voor ze een verwijzing krijgt voor de gyneacoloog, maar met die oude pil had ze het ook al en dit probleem is gewoon erg vervelend. Weet u misschien als u dit zo hoort wat het zou kunnen zijn en of er bij de gyneacaloog iets aan te doen is? Bestaat er ook een voorbehoedsmiddel waardoor er geen menstruaties ed meer optreden, dit zou voor haar het beste zijn ivm de enorme neerslachtigheid en depressiviteit die optreed als ze ongesteld wordt. Bij haar is dat allemaal in versterkte mate door dat ze het borderline syndroom heeft. Alvast bedankt voor u reactie! Groetjes van Linda (Mv Kayleigh 25-11-2001).

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Sun Nov 2 05:33:09 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com