vraag aan dr. van der Slikke
From: Frans (anonymous@obgyn.net)
Tue Aug 31 18:01:34 2004
Geachte dr. van der Slikke,
Er zijn door U al vele vragen beantwoord over cystes. Heb heel de historie erop nagelezen. Maar de vraag die ik heb ben ik niet tegengekomen.
Het volgende: vandaag bij bezoek aan biometrie is d.m.v. echoscopie gebleken dat ik cysten in de baarmoeder heb. Een "klompje" van 3. Omdat ik pas over 1,5 maand bij gynaecologie terecht kan, wilde ik U vragen wat de mogelijke behandeling daarvoor is. Ik heb erg onregelmatige menstruaties en sla soms een maand over. Ik ben 40 jaar, heb in 1996 een groot myoom via buikoperatie laten verwijderen, heb 4 IVF pogingen gedaan (waarvan de 1e gelukt, i.e. 36 weken zwangerschap, kindje met spoedkeizersnede gehaald en overleden). Recent bloedprikken FSH (overgang?) was normaal. Heb heel erge rugpijn (laag), alles onderzocht, geen hernia of ander rugletsel, geen nierprobleem enz. oorzaak onverklaarbaar.
Blijft mijn vraag nu over (misschien dom): wat wordt er doorgaans geadviseerd bij cysten in de baarmoeder?
kunnen de cysten verband houden met mijn (lage) rugpijn?
Hoop dat mijn vraag beantwoord zal worden.
Met vriendelijke groeten,
Elly
gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:45:13 2009