search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: zonder eisprong ongesteld worden

From: Anne (anonymous@obgyn.net)
Fri Jul 30 14:28:56 2004

Hoi Esther,

je kunt inderdaad ongesteld worden zonder dat je een eisprong hebt gehad. Ik heb een onregelmatige cyclus en toen ik ging temperaturen bleek dat ik de ene maand wel, de andere maand geen eisprong had. Als je een eisprong hebt gaat je basistemperatuur namelijk iets omhoog, dus als je elke dag je temperatuur meet en dat in een grafiek bijhoudt, zie je na een tijdje wanneer (en of) de eisprong heeft plaatsgevonden (meer informatie over temperaturen vind je op http://www.vruchtbaarheid.org ). Ik zag dus dat ik de ene maand wel en de andere maand geen verhoging had. De cyclus zonder eisprong duurde altijd langer dan die waarin wel een eisprong plaats had.

Als je zwanger wilt worden is zo'n lange cyclus niet echt handig natuurlijk, omdat je dan maar heel af en toe kans hebt op een bevruchting. Je kunt geluk hebben (zoals ik - drie keer zwanger geworden - bij de laatste twee wist ik wanneer de eisprong was geweest omdat ik mijn temperatuur had bijgehouden, en dat was ook niet op de 14e cyclusdag trouwens, maar ergens op de 32e en 35e dag of zo) maar als je het te lang vindt duren, zou ik naar een gynaecoloog gaan. Er zijn middelen om je eisprong op te wekken namelijk (clomid oa).

Groeten en succes,

Anne

>----- Original Message -----
From: "Esther" <anonymous@obgyn.net> To: "Multiple recipients of list VROUWENGEZONDHEID" <vrouwengezondheid@dns.obgyn.net> Sent: Friday, July 30, 2004 10:05 AM Subject: zonder eisprong ongesteld worden

> Hallo,
>
> Ik zit met een vraag:
>
> Kun je ongesteld worden zonder dat je een eisprong hebt gehad?
>
> Ik zit inmiddels alweer bijna 50 dagen op mijn menstruatie te wachten en
> mijn ovulatietesten zijn nog steeds negatief.
> Mijn vorige cyclus duurde zelfs 70 dagen.
> Is dat niet erg lang?
> Ik ben sinds februari met de pil gestopt.
>
> Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft.
>
> Alvast bedankt!
>
> Groetjes Esther
>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:49:09 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com