search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Mirena, myomen en haaruitval

From: Georgina (anonymous@obgyn.net)
Fri Jul 30 06:50:24 2004

Ik ben 45, en heb het laatste jaar last van zware menstruaties met veel stolsels. Mijn huisarts gaf aan, dat een van de redenen hiervoor de aanwezigheid van een of meerdere vleesbomen zou kunnen zijn. Hij heeft geen onderzoek verricht overigens. Om de menstruaties minder zwaar te maken, adviseerde hij me een Mirena-spiraal te laten plaatsen. In de bijsluiter las ik echter, dat dit niet mag bij de aanwezigheid van myomen. Zou dit niet eerst onderzocht moeten worden voordat mijn huisarts het spiraal gaat plaatsen?

Overigens maak ik mij zorgen over eventuele haaruitval bij gebruik van Mirena. Ik begrijp dat dit een redelijk vaak voorkomende bijwerking is, en zowel mijn moeder als zus hebben last van Alopecia androgenetica. Ik slik daarom al vele jaren de Diane-pil, hoewel ik (nog) geen last hebben van typische mannelijke haaruitval, wel van dunner wordend haar. Wie heeft hier ervaring mee, of een mening over?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:49:09 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com