search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: cyste en ovulatie

From: Talitha (anonymous@obgyn.net)
Sun May 30 04:59:28 2004

Hoi Anne,

Moeilijke vraag. Maar zover ik weet zit er in een cyste geen ei. Wel in een follikel. Die kunnen soms best groot worden, maar zodra ze enkele centimeters zijn spreek je niet meer van follikels maar van cystes. Het lijkt me dat die geen LH piek veroorzaken. Maar tijdens een cyclus kun je meerdere dagen en periodes met slijm hebben. Dan wil het ei toch niet springen. Soms komt het dan toch nog, soms niet. Als je 2 weken lang geen temp stijging hebt, denk ik dat het niet meer komt en je dus geen eisprong hebt gehad. Als je meerdere cycli last hebt van anovulatie (geen sprong) dan kun je wel proberen of je een verwijzing voor de gyn mag hebben. Of begin je net? Meestal moet je wel een jaartje bezig zijn. Maar dat hangt af van je leeftijd. En als je minstens 3 maanden getempt hebt, kunnen ze je niet naar huis sturen met de opdracht nog even wat tempkaartjes bij te houden.

Succes!

--
Talitha

At Sun, 30 May 2004, anonymous@obgyn.net wrote: > >Hoi > >IK heb twee weken terug een positieve ovulatie test gehad maar mijn temp >is niet echt omhoog gegaan. >Nu ben ik bang dat ik weer last heb van een cyste. Mijn vraag is dus >veroorzaakt een cyste ook het eisprong hormoon? > >Bedankt Anne

--
http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Talitha

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:48:00 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com