search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Knip: hoelang voor die genezen is? En nog meer vragen.

From: Talitha (anonymous@obgyn.net)
Sun May 30 04:53:35 2004

Hoi Ans,

Dat knoopje dat je voelt is inderdaad vervelend. Het hechtdraadje lost vanzelf op, maar hoe meer knopen over elkaar des te meer matiaal en dat is niet zomaar weg! Als je al 5 weken na de knip zit, is de rest echt genezen. het verbaast me dat dat scheurtje nog niet genezen is. Maar goed, je kunt dat knoopje maar het beste met een klein scherp schaartje wegknippen!. Laat de rest van de draad zitten, maar het knoopje mag echt weg. Dat bespoedigt juist weer de genezing van de wond. (er zit immers vreemd-materiaal in je lichaam en het lichaam wil dat eruit hebben!)

Dat scheurtje moet echt vanzelf genezen. Misschien was het iets dieper dan ze dachten en had het wel een steekje moeten hebben? Als je nog op controle moet, of visite krijgt van je Verloskundige kun je haar ook even vragen het knoopje weg te knippen. Want knippen tegenover een spiegel is lastig. ;-) misschien wil je man helpen?! Vindt hij vast eng. Hihi.

Aambeien kun je behandelen met aambeienzalf en het lijkt me stug dat dit niet zou mogen tijdens borstvoeding. Daar zit ook een beetje lidocaine bij die het slijmvlies verdooft. Wel zo prettig. Verder zorgen dat je ontlastig zo soepel mogelijk blijft!

Sterkte met alles en heel veel geluk met je kind!

--
Talitha

At Sun, 30 May 2004, Ans wrote: > >Beste lezer, >Ik ontdekte dit forum zojuist en heb gelijk een vraag: Ik ben 5 weken >geleden bevallen, en ben toen ingeknipt. Het is gehecht met oplosbare >draad, maar ik voel nog steeds een klein knoopje zitten. Dit is ook >vervelend met wassen/afdrogen. Hoelang duurt het voor zo'n knoopje weg >is? >Verder heb ik verder naar boven ook een scheurtje. Dit blijft ook nog >erg gevoelig, vooral met douchen. Het scheurtje is niet gehecht. >En dan nog een laatste vraag: Ik heb ook van de bevalling aambeien >overgehouden. Wat kun je daar tegen doen, of moet dat met de tijd >minder worden? Mag ik er zalf voor gebruiken. Ik geef nog borstvoeding. >Groetjes Ans

--
http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Talitha

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Sep 2 05:43:16 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com