search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Temperatuur na misgelopen zwangerschap

From: Mascha (anonymous@obgyn.net)
Thu Apr 29 00:52:22 2004

Beste dokter van der Slikke,

Eind december is ons dochtertje na 7 maanden zwangerschap overleden. Er is geen oorzaak gevonden. Ik was zwanger geworden na IUI in een met Gonal F gestimuleerde cyclus (ik heb PCO, maar als enige kenmerk daarvan dat ik niet uit mezelf een eisprong krijg, ik heb geen overgewicht of overbeharing of cystes). We wensen nu een nieuwe zwangerschap, en zijn daarvoor weer onder behandeling. Ik begrijp nu niets van mijn temperatuur. Voorheen (periode voor mijn eerste zwangerschap) was mijn temperatuur altijd netjes laag in de eerste helft van mijn cyclus en hoog in de tweede helft. De eerste maanden na de bevalling was de temperatuur ook altijd constant, soms een paar weken 36,8 en dan weer 37,1. Ik had om de paar weken een bloeding, altijd enkele dagen voor een temperatuurwisseling (van hoog naar laag of andersom). Na 3 bloedingen (telkens na 2 weken) hielden de spontane bloedingen weer op.

Dit keer (mijn gestimuleerde cyclus) is er geen peil op te trekken. Nooit lager dan 36,8, maar ook in de eerste helft soms al 37.3. Wel telkens hoger dan 37 in de tweede helft (ik ben nu in de laatste week van de tweede helft). Bovendien heb ik dit keer veel bloedverlies gehad na het slikken van Lutenyl, terwijl ik eerder provera of primolut slikte en daar minimale bloedingen van had.

Nu vraag ik me af: Hoe komt het dat mijn temp zo raar doet? Kan dat nog door de bevalling komen? Bijkomend puntje is nog dat ik ruim een maand geleden geopereerd ben, ik had een septum en dat is verwijderd. Kan het daar misschien van komen? En verder, is het goed of slecht dat ik nu meer bloedverlies had na het slikken van Lutenyl, en heeft dat iets met de temperatuur te maken?

Ik kan pas volgende week bellen of ik een eisprong heb gehad (bloed geprikt op dag 19) en om deze vragen te stellen. Ik ben voortdurend bezig met de vraag of ik zwanger zou kunnen zijn (hoewel ik weet dat dat geen zin heeft), en hoop dat u me wilt antwoorden!

--
Mascha

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:43:48 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com