search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Tweede HSG foto

From: Sandra (anonymous@obgyn.net)
Wed Mar 31 13:14:01 2004

Na onze overstap naar een ander ziekenhuis ivm IVF (vanwege extreem lange wachtlijst) wil ons nieuwe ziekenhuis opnieuw een HSG foto maken. Dit omdat uit de HSG foto gemaakt door ons voormalige ziekenhuis blijkt dat mijn eileiders slank en normaal gevormd zijn. Blijkbaar is dit geen normale combinatie met afgesloten eileiders (ik heb ook geen infecties gehad). De arts had hiervoor allerlei begrijpelijke redenen. Het is op vrijwillige basis en wil ik het niet, dan wordt meteen doorgegaan naar IVF, maar de arts zou het toch zeer op prijs stellen heb ik zo het idee. Echter, ik heb nu het verslag van mijn kijkoperatie gelezen waarbij ook vloeistof werd ingespoten en de conclusie was destijds dat hoewel beide eileiders slank en normaal zijn er bij het inspuiten van vloeistof aan beide kanten geen vulling is en geen overloop van de eileiders (= zelfde conclusie als na eerste HSG foto). Wat ons voormalige ziekenhuis betreft: ik heb zo m'n twijfels over hun beleidsvoering (hoe lang kan een wachtlijst worden?), maar niet aan hun medische capaciteiten. Ik vraag me af of een tweede pijnlijke HSG foto dan ook zinvol is. Mijn vraag is nu of er vrouwen zijn die hebben meegemaakt dat het resultaat van een HSG foto plus kijkoperatie ineens bij een volgende HSG foto gedaan door een ander ziekenhuis anders is, dat wil zeggen dat de eileiders ineens wel doorgankelijk zijn?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:47:01 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com