search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Afspraak met gynaecoloog voor 2e bevalling

From: Anneke (anonymous@obgyn.net)
Tue Mar 30 05:46:08 2004

Ik heb binnenkort een afspraak met een gynaecoloog om te praten over de aanstaande bevalling van ons tweede kindje. Vorig jaar ben ik na 42 wkn ingeleid, en na 1.5 dag weeen (incl persweeen) tot 5 cm ontsluiting gekomen, uiteindelijk is eea in een keizersnede geeindigd. Ik wil graag bevallen in een ander ziekenhuis, vandaar dat ik op voorstel van de verloskundige een afspraak in dit andere ziekenhuis heb gemaakt.

Ik heb mijn bevalling als bijzonder vervelend ervaren (niet de keizersnee op zich, dat viel reuze mee), dus ik wil mij graag een beetje voorbereiden op het aanstaande gesprek.

Mijn vragen zijn:

-> ik ben erg geinteresseerd wat de oorzaak kan zijn van de niet vorderende ontsluiting destijds. Ik weet dat "men" een heleboel niet weet, maar ik kan mij niet voorstellen dat er niet een aantal mogelijkheden kunnen worden onderzocht. Kan er bijvoorbeeld onderzoek worden gedaan naar mijn bekken? Hoe kan worden bekeken of de grootte van het kindje invloed had? Is het uberhaupt gebruikelijk om te kijken wat de oorzaak is geweest, of moet ik daar om vragen?

-> aangezien ik de vorige keer zo lang bezig ben geweest heb ik toen wel 4 verschillende artsen (+ bijbehorende verpleegsters etc) aan mijn bed gehad. Dit heeft zeker niet bijgedragen aan mijn ervaring: iedereen moest weer van voren af aan worden ingelicht en iedereen ging het in eerste instantie "maar eens aanzien". Zo hebben we het 30 uur aangezien. Kan ik vragen of de verloskundige erbij wil zijn, zodat er tenminste enige continuiteit is, hoe vindt men dat in het ziekenhuis?

-> wat is in het algemeen het voorgestelde plan in mijn geval? "Gewoon" afwachten tot 42 weken? Om eerlijk te zijn zie ik daar erg tegenop, heb niet zo'n zin om te gaan "eisen" maar al helemaal niet om met de afwacht-boodschap naar huis te worden gestuurd. Heb ik een alternatief?

Groet & dank Anneke

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:47:01 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com