search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Alternatieve anticonceptie

From: matti (anonymous@obgyn.net)
Mon Mar 29 14:49:09 2004

Een alternatieve vorm van anticonceptie is de temperatuurmethode in combinatie met het in de gaten houden van het cervixslijm. Ik heb deze methode jarenlang gebruikt (5 jaar voor de geboorte van mijn eerste kind van 1981-1986) en de 4 jaren daarna. Er was toen een boekje waar hele goede info in stond. (had ik uit de bieb). IK ben toen naar een gynecoloog gestapt om te vragen of deze methode wel betrouwbaar was , en kreeg toen een negatief antwoord (dus het zou onbetrouwbaar zijn). Verder werd ik niets wijzer van die gynecoloog. Zij zijn er niet zo voor geloof ik. In het team van deze site is iemand die er veel van weet. Overigens veel mensen op deze site weten veel over het meten van de ochtendtemperatuur ivm zwanger worden. Het is dus logisch dat het omgekeerde ook werkt. Ik heb jaren mijn ochtendtemperatuur gemeten en had een heel duidelijke curve. Het tweede deel van de cyclus, na de eisprong is het veiligst. Het eerste deel is in principe niet zo veilig, omdat de eisprong eerder kan komen dan verwacht. Bovendien is het aantal dagen tussen het einde van de menstruatie en de eisprong klein, omdat ook het sperma wel 3 dagen kan blijven leven. Ik combineerde deze curves (deze maakte ik op den duur niet meer , ik hield aantekening in mijn agenda van de ochtendtemperatuur) met het constateren van helder cervixslijm. Dit was bij mij altijd duidelijk zichtbaar(in mijn slipje). De "natuurlijke" methode is mij altijd goed bevallen. Er zijn mensen die daar anderen in voorlichten. Adressen stonden achter in het eerder genoemde boekje. Misschien dat iemand van de lezers de titel van dit boek kent? Het was zeer duidelijk, en hierdoor wist ik ook duidelijk meer dan mijn huisarts van dit alles. Er kleefde wel een beetje een waas van een bepaald type godsdienst omheen vond ik. Ik ben zelf niet godsdienstig, en heb de methode met succes kunnen gebruiken. Het werkt als volgt: 1. meet elke ochtend je temperatuur rectaal. Sta niet op om de thermometer te halen maar zorg dat die naat je bed ligt. 2. te beginnen bij de 1-e dag van de menstruatie komt er een curve uit die een tijdlang constant en laag blijft (ca 36.9). 3. vlak voor de eisprong is er een knik naar beneden (bijv. naar 36.6) 4. en vlak na de eisprong tot aan de 1-e dag van de nieuwe cyclus blijft de temperatuur constant op ca. 37.2. 5. vlak voor de eisprong is het vaginale slijm helder en trekt taaie draden als je eraan trekt. De veilige periode is vanaf ca. 3 dagen na de eisprong tot en met de eerste dagen van de menstruatie. Het is ideaal en kost niets, maar je kan niet altijd vrijen als je zou willen. In de tijd dat het niet mag, kun je eventueel een condoom gebruiken.

At Thu, 25 Mar 2004, Jolanda wrote: >
>Vanaf mijn 17e (ik ben nu 24) slik de pil (meliane).
>De afgelopen maanden heb ik erge menstruatiepijn, hoofdpijn, buikpijn,
>pijn in de rug. Dit gaat zo ver dat ik een week op bed lig. Ik ben bij
>de huisarts geweest en zij heeft mij geadviseerd om een half jaar te
>stoppen met de pil. Ik slik de pil vooral als anticonceptiemiddel en
>zij raadde mij aan om over te stappen op condooms. Maar ik vind dat wel
>zo verschrikkelijk. Ik weet dat er ook andere middelen zijn. Zo heb ik
>iets gehoord over de spiraal. Maar ik heb nog wel een kinderwens. Wat
>zou voor mij een goed alternatief zijn?
>
>--
>Jolanda
>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:47:01 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com