search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

PCO, zwangerschap en cyclus

From: Judith (anonymous@obgyn.net)
Wed Mar 17 15:02:28 2004

Beste mensen,

Ik heb PCO, ben na een behandeling met o.a. clomid gezegend met 2 knullen van inmiddels 16 maanden, maar mijn cyclus is een ellende na de geboorte van mijn jochies. Er lijkt geen peil op te trekken, dan weer na 5 weken, vervolgens na 7 weken.. Na het stoppen met de pil ben ik eerst heel lang niet ongesteld geweest, het laatste (3/4) jaar voor de zwangerschap om de 30 dagen (op de klok!), maar volgens mijn gyn is er zeker niet bij iedere bloeding sprake geweest van een eisprong, gezien het uiterlijk van mijn eierstokken (veel cystes). Ik heb een kijkoperatie met wigexcisie laten doen, ben vervolgens met clomid in de weer gegaan en raakte gelukkig zwanger. We willen graag nog een keer zwanger worden, maar met zo'n onregelmatige cyclus wordt het lastiger uiteraard. Na de geboorte van de kinderen lijkt het wel alsof ik een eisprong voel (ik temperatuur niet), maar dan zou je verwachten dat je een week of 2 later ongesteld wordt.. Nou, ik niet. Die sprong lijkt steeds keurig een week of 2 na het begin van de cyclus te zitten, maar vervolgens wordt ik pas een week of 3,5 tot 5 later ongesteld. Nu heb ik gehoord dat een te korte luteale fase het zwanger worden bemoeilijkt, geldt dat ook voor een lange? Of bestaat er niet zoiets als een lange luteale fase (zonder zwanger te zijn dan)? Kan mijn gewicht er iets mee te maken hebben? Ben erg veel te zwaar. Ook geef ik nog 1x per dag borstvoeding.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite, Judith

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:43:21 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com