search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Baarkruk en totaal ruptuur

From: vanessa (anonymous@obgyn.net)
Tue Mar 16 06:05:32 2004

hallo anne, mijn naam is vanessa en ben kraamverzorgster van beroep. in de 3 jaar dat ik dit werk doe heb ik nog maar 1x een totaalruptuur meegemaakt,dit gebeurde omdat de vrouw in kwestie een balletdanseres was geweest. daardoor had ze dus een hele stevige bekkenbodem,normaal gesproken geven ze in deze situaties een knip,maar de verloskundige (een vervangster) was hier niet van op de hoogte. deze vrouw was dus niet op de baarkruk bevallen. wel heb je inderdaad meer kans op inscheuren bij een baarkruk bevalling, maar door een hete washand tegen het perineum te houden kun je een ruptuur zoveel mogelijk voorkomen. zelf ben ik 10 maart 04 bevallen van een prachtige dochter,ik ben bevallen op de baarkruk,ook omdat ik zware rugklachten heb. en helaas heb ik hierbij dus wel een totaal ruptuur opgelopen. waarschijnlijk omdat het een beetje te snel ging,heb namelijk maar 8 minuten geperst voor het 1e kind. zelf zou ik dus adviseren om het eerste stuk op de baarkruk te persen en het laatste gedeelte op bed. veel suc6 met je beslissing en bevalling, en vergeet vooral niet te genieten van je zwangerschap! groetjes vanessa

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:47:00 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com