search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Anticonceptiemiddel???

From: Chemicha (anonymous@obgyn.net)
Wed Mar 10 01:40:56 2004

Esmée,

Bedankt voor je tip zal zeker de site even bezoeken en natuurlijk wat meer informatie winnen bij mijn huisarts over de nuvaring.

--
Chemicha

At Mon, 8 Mar 2004, Esmée wrote: > >Hoi, > >Van mijn huisarts heb ik begrepen dat de Diana pil inderdaad niet >bedoeld is om langdurig als anticonceptiemiddel te slikken. Hij bevat >behoorlijke zware hormonen maar juist niet de anticonceptiehormomen. >Daarbij is een vriendin van mij onverwachts zwanger geworden dwars door >de Dianapil heen (kwam ze met 3 en een halve maand achter, ze >menstrueerde gewoon vrolijk door). Ze was 'm nooit vergeten, niet >overgegeven of diaree gehad. De artsen in het ziekenhuis vroegen gelijk >of zij soms ook de Dianapil slikte (het komt dus vaker voor...). >Het spiraaltje is volgens mijn huisarts minder betrouwbaar dan de pil en >moet inderdaad voor langere periode blijven zitten. Ik ga dus straks >(na mijn zwangerschap) waarschijnlijk aan de nuvaring. Het lijkt mij >wel wat. Op de radio maken ze trouwens nu reclame voor een soort >'anticonceptie keuze site' (anticonceptie.nl volgens mij). Misschien >heb je daar wat aan. > >Groeten Esmée > > At Mon, 8 Mar 2004, Chemicha wrote: >> >>Hoi Louise, >> >>Ten eerste wil ik je bedanken voor je e-mail. >>Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de spiraal dat het voor een lange >>periode wordt geplaatst en dat is niet iets wat ik zoek. Zal eens bij >>mijn huisarts eens gaan informeren over de nuvaring en of ik dit >>inderdaad kan gebruiken want de bijsluiter van Diana geeft uitdrukkelijk >>aan dat het niet gebruikt mag worden als een anticonceptiepil om >>zwangerschap te voorkomen omdat het effect minder sterk is bij Diana dan >>bij Micrognon. Dit laatste heeft me echt zorgen bezorgd vooral omdat >>het in de bijsluiter staat vermeld. >>Kortom snel de huisarts bezoeken. >> >>Groetjes, >>Chemicha >> >>At Fri, 5 Mar 2004, louise wrote: >>> >>>Hallo, >>> >>>Nuvaring heten die ringen inderdaad. Waarom zou een spiraaltje niet >>>geschikt zijn? Het is wel zo dat als er een kinderwens zou ontstaan je >>>moet realiseren dat in de meeste gevallen een spiraaltje geplaatst wordt >>>voor een langere periode. En de nuvaring is echt per cyclus te >>>starten/stoppen, net als de pil. Als je in verwachting zou raken is het >>>misschien verstandig om te weten over Acid a Vit dat dit tretinoine >>>bevat en niet goed voor het ongeboren kind is. Ook zou ik dit met de >>>huisarts bespreken zodat hij/zij je daar in kan adviseren en begeleiden, >>>hij kan je ook vertellen over de medicijnen die je nu gebruikt en een >>>eventuele zwangerschap. Een anticonceptie middel dat bij jou past is >>>heel belangrijk, het is ook een afweging die jezelf maakt als je van de >>>diane over zou gaan naar een ander middel, m.b.t. je acne. >>>Succes! >>> >>>Groetjes Louise >>> >>> Fri, 5 Mar 2004, Chemicha wrote: >>>> >>>>Hoi, >>>> >>>>Gebruik al bijna drie jaar de pil eerst micrognon en nu diana 35. >>>>Heb gelezen dat diana 35 niet zo betrouwbaar is als micrognon en dat de >>>>kans dat je zwanger kan raken groter wordt. De reden dat ik ben >>>>overgestapt is dat ik last kreeg van een soort acne op mijn gezicht wat >>>>nu wel aanzienlijk vermindert is dankzij diana 35 en andere medicijen >>>>(alcohol om mee te deppen en Acid A Vit) >>>> >>>>Mijn vraag is of het misschien beter is om een ander conceptiemiddel te >>>>overwegen en zoja wat kan ik dan het beste nemen? Zelf dacht ik aan >>>>presarium of een soort ring (werkt als de pil drie weken er in en 1 week >>>>eruit)geloof dat het nuvaring heet het beste kan gebruiken. Over een >>>>spiraal denk ik niet aan omdat er tot nu alleen slecht >>>>dingen/bijwerkingen over bekend is. >>>> >>>>Kortom ben bijna 21 en ben gezond en gebruik verder geen medicijnen >>>>behalve symbicort voor mijn bronchitus. >>>> >>>>Alvast bedankt voor je tijd en antwoord! >>>> >>>>-- >>>>Chemicha >>>> >>-- >>Chemicha >> >-- >Esmée >

--
Chemicha

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:46:59 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com