search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Alle mogelijke bijverschijnselen na curettage ivm miskraam

From: Antoinette (anonymous@obgyn.net)
Wed Mar 10 00:56:44 2004

Hoi Matti,

Tegen mij zeiden ze in het ziekenhuis: je kunt krampen krijgen die lijken op menstruatiepijn en die je met paracetamol kunt verzachten. Erger hoort het niet te zijn. Dat klopte bij mij ook. Verder zeiden ze: je kunt bloedverlies krijgen. Ik had zelf de dag na de curettage nauwelijks bloedverlies maar na twee dagen begon een bloeding die veel leek op een fikse menstruatie en dat heeft ongeveer 5 dagen geduurd en toen nog ruim een week licht bloedverlies/bruinverlies. Het is vast voor elke vrouw verschillend. Het zal wel afhangen van hoe lang je zwanger was, en hoe gemakkelijk de curettage ging (de gyn zei tegen mij dat het nogal wat moeite had gekost om e.e.a te verwijderen).

Verder: als er een stukje weefsel blijft zitten, blijf je meestal langere tijd bloed verliezen en ook kun je koorts krijgen. Dan moet je dus aan de bel trekken.

Je mág wel meteen weer zwanger proberen te worden maar er wordt toch aangeraden je eerste normale menstruatie af te wachten. Heeft te maken met enerzijds de verwerking, en dat je weer vertrouwen krijgt in je lichaam en dat je zeker weet dat 'alles het weer doet' zeg maar, en anderszijds dat dan de zwangerschapsduur gemakkelijker is uit te rekenen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, misschien melden zich ook nog wel andere ervaringsdeskundigen. Sterkte en groetjes,

--
Antoinette

At Tue, 9 Mar 2004, matti wrote: > >Wie kan eens duidelijk uitleggen wat de normale gevolgen zijn voor je >lichaam na een curettage (dus normale pijn, hoeveel dagen vloeien, bruin >of rood vloeien). > >En ook wil ik graag weten wat er kan gebeuren als er een stukje weefsel >is blijven zitten. En wanneer je weer zwanger kan worden. > >Groeten, Matti.

--
http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Antoinette

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:43:21 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com