search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Alle mogelijke bijverschijnselen na curettage ivm miskraam

From: Marinde (anonymous@obgyn.net)
Wed Mar 10 00:50:57 2004

Hoi Matti,

Of ik het duidelijk kan uitleggen weet ik niet, maar ik zal een poging doen. Allereerst het laatste deel. Als er een stukje weefsel blijft zitten, blijf je meestal (vrij veel) vloeien, dan moet er een echo gedaan worden, en nog een curettage. Je mag meteen weer zwanger worden. Sommige artsen zeggen een cyclus wachten, maar dat is alleen omdat het dan makkelijker zou zijn de termijn te bepalen. Medisch is er verder geen reden voor, behalve dan dat je er psychisch wel aan toe moet zijn, een miskraam is niet niks.

De gevolgen kunnen sterk wisselen. Mijn gyn zei dat het wel tot 12 weken kon duren voor mijn eerste menstruatie er weer was. Zo lang heb ik gelukkig niet hoeven wachten, 'slechts' 7,5 week na de curettage was ik weer voor het eerst ongesteld. Volgens mij moet het niet meer pijn doen dan een menstruatie, maar daar heb ik verder niks over te horen gekregen. Wel over de hoeveelheid die je vloeit. Ook dat kan dus sterk wisselen van bruin tot rood. Zelf vloeide ik niet zo sterk, maar een vriendin van mij waarschuwde me dat het de 3e/4e dag meer zou worden. Hadden ze me niet verteld, maar het was inderdaad zo. Zij had destijds weer kraamverband moeten gebruiken, zoveel vloeide ze. Ik kon het gewoon met normaal maandverband af. Om heel eerlijk te zijn weet ik nu al niet meer hoe lang ik gevloeid heb, maar volgens mij een week of zo.

Ik hoop dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen, en wens je veel sterkte. Denk goed om jezelf!

--
Marinde

At Tue, 9 Mar 2004, matti wrote: > >Wie kan eens duidelijk uitleggen wat de normale gevolgen zijn voor je >lichaam na een curettage (dus normale pijn, hoeveel dagen vloeien, bruin >of rood vloeien). > >En ook wil ik graag weten wat er kan gebeuren als er een stukje weefsel >is blijven zitten. En wanneer je weer zwanger kan worden. > >Groeten, Matti.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:46:59 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com