search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Positieve test en primolut kuur

From: talitha (anonymous@obgyn.net)
Sun Feb 29 04:40:12 2004

At Fri, 27 Feb 2004, Spooky wrote: >
>Ik heb net een kuur van 10dagen gehad van primolut N 3maal daags 1
>tablet.
>Ik had zoveel zwangerschaps verschijnselen dat ik toch een test heb
>gedaan deze was positief
>I shet mogelijk dat deze medicatie de test beinvloed...
>Als dit niet het geval is hoeveel kwaad kan het dan ivm de
>zwangerschap??
>
>Na 3 jaar proberen zwanger te raken dacht ik dat ik een gat in de lucht
>zou springen bij een positieve test maar ik zit alleen maar met vragen
>op dit moment..
>zal je net zien vrijdag avond net in het weekend.
>
>graag uit leg of info.
>groetjes Spooky

Poehee, Spooky, ik kan me voorstellen dat je in de rats zit. Wanneer heb je die test gedaan? Na het slikken van Primolut? Ik zou er in elk geval meteen mee stoppen en de doktersdienst bellen en overleggen. Want dit is een indicatie dat je direct moet stoppen met het middel en de arts raadplegen. Ik heb even voor je gegoogled, maar kon niks vinden over wat dan verder en welke risico's er zijn. In elk geval zal het als het echt een zwangerschap is (ik weet niet of Primoluut een vals positieve test kan veroorzaken bijvoorbeeld omdat het een Progestron is, maar dat weet ik dus niet, want ik kan het niet vinden!) dan geldt er de 'alles-of niets-regel". Als er schade is opgetreden, dan zal de zwangerschap zeer waarschijnlijk stoppen. En is er geen schade, dan blijft het zitten. En valt het hopelijk mee. Maar hoe dan ook, je moet je hierbij door een art goed laten uitleggen wat de risico's zijn. Het verbaast me wel dat je niet van de voren getest moest hebben als je al drie jaar een kinderwens hebt! Ze zouden je dit toch uitgelegd moeten hebben.

Kortom: bel de huisart en je hoort welk nummer je moet bellen om in het weekend iemand te pakken te krijgen. Als het niet lukt, bel dan het ziekenhuis waar je bekend bent. Vraag naar de dinestdoende assistent gynaecologie en stel hem/haar je vraag, Dit is echt belangrijk genoeg!

Sterkte En laat nog iets horen!

--
Talitha

Kopie van de medicijnwijzer: ******************************************** Het aan u voorgeschreven preparaat Primolut N heeft een werking, welke ongeveer met die van progesteron overeenkomt.

Contra indicatie: Hoewel Primolut N een werking heeft ongeveer gelijk aan die van progesteron, is het hieraan toch niet identiek. Dit houdt in dat Primolut N niet gebruikt mag worden tijdens een zwangerschap en eveneens niet bij bepaalde leveraandoeningen. Verder mag u Primolut N niet toepassen wanneer u een aderontsteking heeft (gehad) of vroeger b.v. een beroerte of hartinfarct heeft doorgemaakt. Ook vrouwen die tijdens de zwangerschap een huidziekte, genaamd herpes gestationis hadden, dienen Primolut N niet in te nemen. Primolut N mag ook niet worden ingenomen indien u lijdt aan Dubin-Johnson-syndroom, Rotor-syndroom, vroegere of bestaande levertumor, geelzucht, of indien u een zelden voorkomende aandoening heeft, waarvan bekend is dat deze door geslachtshormonen kunnen worden beïnvloed en die tijdens zwangerschap of gebruik van geslachtshormonen zijn ontstaan of verergerd. De u behandelende arts is hiervan op de hoogte. Hij zal u, indien gewenst, zeker nadere informatie willen geven. Interactie: Het is belangrijk dat de arts die u Primolut N voorschrijft weet welke geneesmiddelen u eventueel gebruikt. Tijdens het gebruik van Primolut N kan bij diabetespatiënten de behoefte aan bloedsuikerverlagende middelen (orale antidiabetica of insuline) veranderen. Zwangerschap: Primolut N mag tijdens de zwangerschap niet worden gebruikt. Bij (het vermoeden van) een zwangerschap moet de arts worden gewaarschuwd.

--
http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Talitha

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:46:39 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com