search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

tweede spiraal zit niet optimaal - wat te doen?

From: anonymous@obgyn.net
Sat Feb 28 01:16:20 2004

(ik had al een berichtje geplaatst, maar "subject" was niet zo duidelijk, vandaar een tweede bericht - excuses dus voor het dubbele verhaal)

Mijn eerste koperspiraal (Multiload) bleek na 2 weken niet goed te zitten (ruim 2 cm in de baarmoedermond) en is verwijderd omdat ik hevige krampen en steken had. De dag erna is een nieuwe geplaatst (weer een Multiload) en die bleek de dag erna op de echo ook niet optimaal te zitten; 1 cm te laag (in de baarmoedermond). Mij werd verteld dat die 1 cm nog geen reden is om ook deze te verwijderen en dat het principe van zo'n spiraal ook is dat hij zich nog iets hoger moet settelen. Wel zou deze nu nog niet optimaal veilig zijn. *Klinkt dit logisch en doe ik er goed aan om hem te laten zitten zolang de pijn te houden is? Ik weet niet goed wat ik voel - hij is 5 dagen geleden geplaatst en ik heb sindsdien niet echt de heftige pijnen die ik bij de eerste had, maar toch wel behoorlijke (menstruatie?)-pijn. Ik ben nu aan het menstrueren. Ik heb pas 20 maart weer een echo, maar dat stelt me niet erg gerust omdat ik niet weet of deze spiraal nou naar boven of naar beneden aan het kruipen is.

**Zijn er dingen die ik kan doen of laten om de kans dat hij goed gaat zitten (en blijft zitten!) zo optimaal mogelijk te maken? Er is mij héél veel aan gelegen dat dit goed gaat, omdat de opties voor andere vormen van (niet permanente) anticonceptie al zo'n beetje bekeken zijn... ***Of, mocht deze toch niet goed blijft zitten, zijn er dan andere "modelletjes" die wel een betere kans van slagen hebben?

Alvast héél hartelijk dank voor de reactie(s) - ik maak me nl. best een beetje zorgen!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:46:39 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com