search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: innesteling 'voelbaar'?

From: Cecile (anonymous@obgyn.net)
Thu Jan 29 11:11:17 2004

At Thu, 29 Jan 2004, happy wrote: >
>We zijn bezig met een derde IVF poging. Gisteren (woensdag) hebben ze 2
>embryo's teruggeplaatst. Dit was dag 3 (pick up was zondag, dag 0) Nu
>afwachten tot dag 15 of deze poging geslaagd is.
>
>Mijn vorige pogingen waren telkens maar met 1 embryo.
>
>Ik vraag mij altijd af of er symptomen zijn die zwangerschap vermoeden.
>Door 3x per dag vaginale capsules (utrogestan) te nemen, kreeg ik
>allerlei kwaaltjes, misselijkheid vooral, die normaal op een
>zwangerschap zouden wijzen.
>
>Maar vorige keren had ik die 'zwangerchapsverschijnselen' ook...
>Nu heb ik lichte pijn in de onderbuik.
>
>Kan iemand zeggen of je de innesteling kan voelen of niet? of is het
>gewoon 2 weken wachten zonder iets te vermoeden?
>
>Groetjes
>Happy

Beste Happy, Artsen zeggen dat je de innesteling niet kunt voelen, veel vrouwen beweren van wel. Het punt is dat het nooit te bewijzen is, want prikjes in je buik of weet ik veel wat dat kan ook een darmkronkel zijn....

Zwangerschapsverschijnselen en PMS (Premenstrueel Syndroom)-symptomen lijken heel erg veel op elkaar. Alles kan net zo goed met een zwangerschap als met een naderende menstruatie te maken hebben. Het punt is dat de weken tussen de terugplaatsing en de eventuele menstruatie killing zijn, met name de laatste week. Je wordt er echt een beetje ontoerekeningsvatbaar van.

Mijn advies: Negeer en ontken alle symptomen totdat je daadwerkelijk overtijd bent. Ook niet eerder testen, want ook dat kan je onzekerheid niet doorbreken. Het is te vroeg om blij te zijn en ook te vroeg om verdrietig te zijn. Je kunt niets anders dan wachten.

Ter illustratie, je wilt niet weten hoe vaak ik naar mijn schaamlippen heb zitten staren en concludeerde dat ze echt blauw waren (want ik had gelezen dat je bij een zwangerschap blauwe schaamlippen kreeg) en dat ik echt blauwe adertjes op mijn borsten zag. Geloof me, elke keer werd ik gewoon op tijd ongesteld..... Dus nu is voor mij alles PMS (premenstrueel Syndroom) totdat het tegendeel bewezen is.

Enne..... ik ben 3,5 jaar bezig zwanger te raken (zie Profiel) en ik ken dit fenomeen zo ontzettend goed. Ik zit nu in mijn laatste wachtweek maar gisteren was ik er van overtuigd dat het mislukt was. Ik huilen, helemaal in een dip, totdat mijn internetvriendinnen me weer met twee benen op de grond zetten en me er aan hielpen herinneren dat we alles zouden negeren en helemaal NIKS (proberen) te denken.

Kop op. Verzet je gedachte en dwing jezelf om alles te ontkennen.... (en dat dat supermoeilijk is, dat weet ik maar al te goed)

--
Groeten, Cecile
http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Cecile

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:28:39 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com