search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Weer 'tijdelijke' overgang?

From: marita (anonymous@obgyn.net)
Mon Dec 29 10:44:02 2003

Hallo,

Ik wil even laten weten dat ik zonet ongesteld ben geworden, 11 dagen te laat. ik hoop dat mijn cyclus nu weer normaal wordt met het oog op zs. Gelukkig nu eerst geen hormonale problemen!

--
Marita

At Sun, 28 Dec 2003, marita wrote: > >Allereerst bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Het is nu zondag en >ik ben nog niet ongesteld en had een negatieve zw test gisteren. Ik heb >gelezen dat bloedwaarden van dag tot dag kunnen fluctueren en vraag me >af of dat het geval kan zijn. Heeft u weleens eerder meegemaakt dat een >vrouw tijdelijk heel hoge waarden had en daarna weer ongesteld werd (zie >mijn verhaal). Kan er een andere oorzaak zijn? Alvast bedankt voor uw >antwoord! >Marita. > >At Sat, 27 Dec 2003, Hans van der Slikke wrote: >> >>>Ik ben nu 32 jaar en heb >>>hiervoor nooit problemen gehad met mijn menstruatie, hormonen o.i.d. >>>Toen mijn zoontje 4 maanden oud was ( oktober 2001), werd ik niet meer >>>ongesteld en had erge buikpijn. De gyn. kon niets vinden en mijn bloed >>>werd geprikt. Uit die waarden bleek dat ik in de laatste fase van de >>>overgang zat. Ik geloofde het niet. Ik was altijd regelmatig >>>ongesteld, direct zwanger en had geen overgangsklachten op welk gebied >>>dan ook. De gyn. snapte het ook niet, maar het was wel zo volgens hem. >>>We konden geen kinderen meer krijgen en het was onomkeerbaar volgens >>>hem. Na een maand moest ik ook hormonen slikken, maar daar ben ik na >>>een week meegestopt omdat het niet goed voelde voor mij. In januari >>>werd ik weer ongesteld en waren mijn bloedwaarden weer normaal. De gyn. >>>snapte er niets van. In februari liet ik een spiraaltje plaatsen en >>>toen bleek ik een baarmoederontsteking te hebben wat die buikpijnen >>>verklaarde. >>>Sindsdien is mijn menstruatie onregelmatig met een korte cyclus tussen >>>de 21 en 26 dagen. Ook is de menstruatie pijnlijk wat voor de >>>zwangerschap niet zo was. Nu had ik 18 december weer ongesteld moeten >>>worden (25 dagen voor een cyclus gerekend) en had ik 4 dagen behoorlijk >>>buikpijn en niet goed kunnen eten. Op zondag 21 december een >>>zwangerschapstest gedaan die negatief was. (We zijn ook niet bezig om >>>zwanger te raken en we gebruiken condooms als enig voorbehoedsmiddel.) >>>Ik ben dinsdag 23 december bij de huisarts geweest en ze constateerde >>>dat mijn buik en baarmoedr normaal aanvoelde en bij het inwendig >>>onderzoek kwam een heel klein beetje bloed vrij. Ze dacht dat ik gauw >>>ongesteld zou worden, maar dat is niet zo. Ik heb wel dagelijks last >>>van menstruatieachtige krampen in de buik ensoms in de rug. Ik heb meer >>>witte vloed. Ongeveer 6 weken geleden zijn mijn hormoonsspiegels m.b.t. >>>de overgang tijdens een routinecontrole gecheckt en alles was goed. >>>Heeft u een verklaring dr Slikke en heeft u hier eerder mee te maken >>>gehad? >>> >>Een diagnose stellen via het forum is niet verantwoord. Het aantal >>gegens is daarvoor ook te weinig. >>Het feit dat je bloed aangeeft dat geen sprake is van de overgang is >>natuurlijk al een gegeven. Dan is er dus een andere reden dat de cyclus >>iets uitloopt. Je bent al bij de dokter geweest, dus ik zou maar op >>haar advies af gaan. grote kans dat de menstruatie binnenkort wel weer >>komt. >> >>-- >>Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog >>VU medisch centrum, Amsterdam. >>http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Hans >>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:45:48 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com