Re: abces holte van Douglas
From: Marloes (anonymous@obgyn.net)
Mon Dec 22 09:31:00 2003
At Thu, 30 Jan 2003, Elsje wrote:
>
>Ik heb toen ik een jaar of 18 was een groot abces in Douglas gehad
>waarvoor 3 x drainage via de vaginawand. Omdat destijds niet duidelijk
>was waar de oorzaak lag en het abces steeds volliep, heb ik in een jaar
>tijd ca 8x een CT-scan gekregen.
>Ik heb gelukkig geen last van verklevingen en is er de laatste 15 jaar
>niets raars meer gebeurd. Er zit nog een restverschijnsel zo groot als
>een duivenei en waarschijnlijk helemaal ingekapseld. Dus veilig volgens
>de artsen.
>Wel blijkt nu dat mijn FSH is verhoogd en wil ik graag weten of dit kan
>vanwege de grote dosis straling die ik destijds middels de CT-scans heb
>ontvangen.
>Ik heb u al eerder aangeschreven over dit verhoogd FSH. Zoals u
>misschien begrijpt ben ik op zoek naar antwoorden en dacht dat dit
>misschien een reden kon zijn.
>Dank!
--
Hallo Elsje,
Ik las je mailtje van januari 2003...
Het verhaal komt mij erg bekend voor!
Ik ben een meid van 20 jaar en heb 2 jaar geleden
ook een abces in de douglasholte gehad (2X).
Dit kwam allemaal door een blindedarmontsteking die geknapt
was tijdens de operatie.
Na 2 operaties voelde ik me weer goed en durfde ik mn leventje weer op te pakken.
Maar na een jaar begon ik weer vage klachten te krijgen.
Ik was moe, had vaak blaasontsteking, plaste bloed en had darmklachten.
Ben helemaal door de molen gegaan, maar de artsen konden niks vinden.
Zo kwakkelde ik nog een half jaar door totdat ik in april 2003 hele erge steken
in mn onderbuik kreeg. De artsen zagen op de echo een "ding" van 3 bij 4 cm. 16 artsen zijn
hebben mij onderzocht maar niemand wist wat t was. Twee weken ziekenhuis en een kuurtje zouden mij
wel weer op de been krijgen. Dat was inderdaad het geval...maar dat duurde maar 1 maand. Ik belande weer met dezelfde klachten in het ziekenhuis,
weer wist niemand wat t was en weer kreeg ik een kuur! Ik was na een paar weken zelfs beter verklaard (terwijl dat "ding" er nog zat) en kon gerust op vakantie gaan.....
We gingen inderdaad twee weken naar griekenland, heerlijk ontspannen! Ik was nog geen week thuis of t was weer mis! Eindelijk ontdekte de zoveelste arts dat er
waarschijnlijk een abces in mn eileider zat. Wat een opluchting was dat! Ze besloten om al het pus er vaginaal uit te zuigen en me weer een kuurtje te geven (en weer een aantal weken vast te houden)
Ik voelde me best goed daarna en was erg opgelucht! Mn bloedwaarden waren weer normaal en durfde voorzichtig weer verder te gaan met mn leven...Totdat ik in juli dit jaar weer last kreeg! Ik was helemaal
over de toeren!Waarom overkwam mij dit?? Er zat wederom een abces in mn eileider..de arts zag maar een oplossing nog: opereren!Maar ik was toch niet speod genoeg..en moest 3 hele weken uitzitten tot er een plekje
voor mij op de ok was!!! belachelijk! Ik heb t uiteindelijk (met MOEITE) 2 weken volgehouden, daarna was het kritiek! Ik heb geluk gehad dat het abces ingekapseld zat anders had het wel eens heel anders kunnen aflopen...
Mn eileider ben ik nu kwijt..maar dat kan me weinig schelen!!Mn gezondheid gaat boven alles!Ik ben nog jong en wil weer genieten!! Gelukkig kan ik nog wel zwanger worden..wel is er een grote kans dat dmv IVF moet gebeuren...
Mijn tip aan jou is..wees niet te gauw tevreden met wat de artsen zeggen...ook een ingekapseld abces kan gevaarlijk zijn en weer opspelen! Mij is wel eens gezegd door een arts: van een abces kom je heel moeilijk weer af en kan je nog jaren achtervolgen...wees alert!
Ik hoop dat je wat aan mn verhaal hebt..ik vond het in ieder geval fijn om het van me af te schrijven!
Groeten marloes
gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:45:48 2009