Hoi Janine,
Voorop gesteld; ik ben géén arts.
Ik heb jaren orgametril geslikt ivm endometriode en gebruikte dit tevens als anticonceptie!!
Ik weet dat het vaker afgeraden wordt dit te zien als anticonceptie, en heb me dus al eens eerder afgevraagd of mijn gyn me geen 'risico' op een zwangerschap heeft laten lopen...(nu zou ik dat niet erg vinden, maar toen ik begon met orgametril was ik 16 jaar).
Bij mij werd door de orgametril mijn hele cyclus stil gelegd. Ik had dus geen eisprong en geen menstruatie meer. Daardoor was orgametril naar mijn mening wél ook goed te gebruiken als anticonceptie middel.
Ik neem aan dat je dagelijks orgametril slikt, zónder stopweek? (mét stopweek kan ik me nl wel iets bij het advies van je gyn voorstellen omdat orgametril wellicht niet meteen 'veilig' is als je weer begint met slikken????)
Orgametril lijkt me afdoende als anticonceptie, míts:
1. je continu slikt (zonder zonder stopweek oid)
2. Je een zodanige (hoge) dosering gebruikt dat je geen eigen cyclus meer hebt (wat me wél het meest logisch lijkt ivm de endometriose)
Maar goed, nogmaals....dit is mijn eigen logica en mijn ervaring met orgametril/endometriose.
Je gyn zou het beter moeten weten dan ik, ben dus ook benieuwd wat dr. van der Slikke hier van te zeggen heeft.....
Groetjes Esmée