search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: achterwandplastiek

From: Annelies (anonymous@obgyn.net)
Tue Dec 16 12:48:18 2003

At Mon, 15 Dec 2003, Rona wrote: >
>At Mon, 15 Dec 2003, Annelies wrote:
>>
>>Ik heb 6 weken gelden een achterwandplastiek gehad, daarbij hebben ze de
>>uitgezakte vaginawand dubbel geklapt en vastgenaaid. De gehele
>>achterwand is nu een dikke bobbel en steekt uit in mijn vagina. Het
>>komt er niet uitzetten,is dit een normale procedure van een achterwand
>>plastiek, want ik lees een geheel andere procedure op internet bij
>>voorlichting folders.
>
>Ik hoop het niet. Ik ga in januari voor zo'n plastiek en ik ga er van
>uit dat ik in iedergeval van die bal af ben. Anders schiet ik er niets
>mee op.
>Hoe is het je verder gegaan tijdens de ziekenhuisopname. Ik ben heel
>benieuwd naar ervarings deskundigen.
>Ben je al op na controle geweest?? IK zou zeker aan kaarten dat je het
>zo niet fijn vind.
>Zijn je andere klachten wel verdwenen??
>
>--
>Rona
>http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Rona
>

Hoi Rona, Mijn baarmoeder is ook verwijderd in dezelfde operatie. De bal die heb ik niet meer, het voelt nu als een dikke wand aan die binnen in mijn vagina zit, maar er niet uit komt zetten. Het gevoel dat er iets uit hangt heb ik bijna niet meer. Ik zeg bijna niet meer, want als mijn ontlasting zich weer in de darm heeft opgehoopt is de druk erg groot op de vagina en dan voel ik het wel, maar niet zo erg meer als voor de operatie. Ik ga as. donderdag voor het eerst weer op controle na de operatie en ik zal het zeker aankaarten wat betreft de voor mijn gevoel lelijke afwerking van de vaginauitgang. Ik heb 6 dagen in het ziekenhuis doorgebracht. Ik heb een ruggeprik en roesje gehad. Ik heb niets gemerkt van de operatie. Na de operatie heb ik 12 uur heel erge pijn in mijn onderbuik gehad en ik ben ook heel erg misselijk geweest. Na 12 uur was het over en daarna heb ik geen buikpijn meer gehad, maar wel veel pijn in mijn vagina. Ik heb de eerste twee dagen in bed doorgebracht en de derde dag voor het eerst even op een stoel naast het bed gezeten. Vanaf de vierde dag ben ik zelf gaan douchen en de catheter mocht toen ook eruit en ging ik ook zelf naar het toilet. Het infuus mocht er al na 3 dagen uit. De eerste 3 dagen heb ik ook streng vloeibaar eten gehad en daarna 2 dagen vloeibaar. Nadat ik ontlasting had gehad mocht ik gewoon eten. Wat ik je kan aanraden is om elke dag zodra je alles weer mag eten een laxeertabletje te nemen, want mijn ervaring is dat de harde ontlasting heel erg veel pijn geeft. Geen enkele pijnstiller helpt dan meer. Dat laxeermiddel heb ik op aanraden van de huisarts later gekregen, niet eens op advies van de gynaecoloog. Hij zei dat ik voorlopig nog wel pijn zou hebben. De eerste weken heb je wel veel pijn, zitten gaat helemaal niet, pas na 2 weken heel erg voorzichtig. De afgelopen 6 weken heb ik heel veel op de bank liggend voor de tv of met een boek doorgebracht. En zoveel mogelijk naar mijn lichaam geluisterd en alleen maar gerust.Sinds 2 weken kan ik weer een klein stukje wandelen zonder pijn te krijgen. Ik ben wel heel erg gauw moe. Ik ben wel benieuwd wat de gynaecoloog zegt komende donderdag. Je mag mij ook wel privemailen als je nog meer vragen hebt.

--
Groetjes

Annelies

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:41:59 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com